Första barnet - BF januari 2014
Ja han får gärna götta sig där inne till iaf efter nyår
För flyttar in i den nya lägenheten den 1/1
Jag har skrivit ett förlossningsbrev... Fast det är mer som en punktlist med typ det allra viktigaste och är ungefär en halv A4 långt.
Frågade min barnmorska om barnmorskorna på förlossningen verkligen läser förlossningsbreven och hennes svar var i stil med: om dom har väldigt mycket tid över, vilket dom sällan har, så läser dom det nog.
Men då tänker jag att min sambo kan ha brevet som en påminnelse i hur han kan föra min talan så bra som möjligt.
Tänkte bara skriva ett "strunt-inlägg"...
Imorgon ska jag och min sambo ha dejtkväll. Vi ska äta middag ute och gå på bio efter det... Och det känns som jag är 15 och ska träffa en kille för första gången, bara för att jag vet att det kanske inte blir så många riktiga dejtkvällar på en lång tid :) ska piffa upp mig så gott det går och ignorera att jag är sjukt stor och vaggar fram...
Något jag har tänkt på under graviditeten är att jag och min sambo blivit nykära på något vänster... Fler som upplevt det så? :)
Jag har också sån där "mensvärk". Ibland känns det nästan som om mensen ska komma när som helst Undra hur länge man kan ha så här..? Jag har ju inte BF fören den 25;e Januari.
Mina fötter och vader har relativt plötsligt svullnat upp... Fötterna ser ut som två kuddar. Dricker redan mycket vatten, försöker ha benen högt upp och har även strumpbyxor som ska ha någorlunda samma funktion som stödstrumpor. Det enda jag inte gör för att motverka ödem är att promenera, men eftersom att jag knappt kan gå pga foglossning så är det rätt uteslutet.
Vecka 35+6 idag, så jag hoppas att bebis vill titta ut 1-2 veckor innan BF iaf.
Blä... Hade ganska starka förvärkar inatt. Alvedon hjälpte inte och jag hade väldigt svårt att sova. Ovanpå det så har min förkylning (som jag trodde var borta) gått in i rond två. Och sen när jag klev upp imorse så kräktes jag typ 4 gånger... Man blir lite fundersam på om grejerna har något samband, eller om det bara är massa knas samtidigt.
Och just ja... Min sambo råkade även armbåga mig i sömnen inatt. Han fattar inte själv vad som hände. Kul natt!
Grattis ni som fått era små! :)