Inlägg från: youandme |Visa alla inlägg
  • youandme

Första barnet - BF januari 2014

Måste bara skriva av mig... Ligger i soffan och har precis vaknat från en (rätt så lång) powernap. I magen sparkar mitt barn och jag känner hans rörelser sååååå väl.

Jag blir helt varm i hjärtat vid dom här stunderna. Jag älskar han redan enormt mycket... Undra hur det blir när han väl är ute? :)

Brukar inte vara så "känslosam" men en enda spark räcker för att jag ska känna glädje nu :)

• youandme

Här kommer också ett "gnällinlägg"...

I tisdags hade jag ett hugg i buken som gjorde att jag skrek av smärta, och under hela veckan så har fosterrörelserna blivit svagare.

Idag så kände jag inga fosterrörelser, alls... Så vid 21 ringde jag förlossningen som bad mig komma in på en gång. Med tårar i ögonen och panik över att något var fel så kom jag in, för att slutligen få bekräftat att vårt barn mår utmärkt (av det dom kunde se och höra).

Ångesten jag haft den här veckan och framför allt ikväll alltså... Men nu känner jag lite buffar, så jag kan sova med ett lugnt och tacksamt sinne inatt. Älskade unge.

• youandme
    Lövings skrev 2013-11-09 08:33:19 följande:
    Inatt kl 01.02 kom vår lilla son med akut kejsarsnitt. Grav havandeskapsförgiftning och de hade även sett en gammal blödning i moderkakan när de tog ut den. Därav har han inte kommit upp så mycket i vikt; väger 920 gram men är stabil. Andas själv och skriker (låter som en fågelunge). Allt gick verkligen super (med tanke på läget) Nu väntar en dag av frågor om vår son och vad som händer nu. En månad på sjukhus är bara att räkna med!

Grattis! Låter som en stark kille :)
  • youandme

Har ni planerat en reserv-person som kan följa med till förlossningen om eran partner inte kan? Min barnmorska frågade i föräldragruppen om vi hade någon sådan person, utifall att vår partner t.ex. fått vinterkräksjukan när det är dags... Och det var som att någon kastade 100 glas i backen för min del!

Jag har inte ens tänkt tanken på att min sambo kanske är sjuk eller dylikt, och att jag isåfall måste förlösa vårat barn själv. Jag har INGEN som jag känner att "dig kan jag ha med och dig kan jag lita på"... För den enda jag vill ha med är min sambo. Han är den enda jag vill dela det här med.

Det här har nästan blivit ett orosmoment för mig... Särskilt nu när många börjat få magsjuka.

• youandme
    Skriver här också för att öka chansen till svar.

Vore fantastiskt om någon kan försöka svara på vad som hände mig...

Var ute och handlade och helt plötsligt fick jag rejält ont i magen. Det kändes som magknip och som att magen drog ihop sig fast högt upp (istället för i nedre delen av buken som vid en vanlig sammandragning). Det gjorde så ont att jag bara stannade upp och tänkte "tänker bebisen komma nu?"... Det höll i sig i kanske 30 sekunder, men jag har inte känt något mer (det har gått ca 2 timmar nu sedan det hände).

Var det en förvärk? Eller vad sjutton hände..? Har väldigt mycket sammandragningar i normala fall, även de som gör lite mer "ont", men ingen har suttit så här högt upp och varit lika intensiv?

Vet inte om det kan vara värt att veta, men jag har haft högt blodtryck och huvudvärk senaste tiden men barnmorskan har inte hittat någon protein i urinen.

Någon som har någon idé eller varit med om liknande? Obestämd
  • youandme
    Tokfrans skrev 2013-12-07 18:47:18 följande:
    Har samma som du varje natt. enligt bm så är de förvärkar men ring in till förlossningen om du är osäker, bättre om dom måste kolla dig än att sitta som ett frågetecken :)
    Usch vad obehagligt att ha så... Jag har haft liknande magknip, fast inte med den här smärtan. Stannade och fick hålla i en klädstång för att det gjorde så ont. 

Ja, kanske är lika bra att ringa in... Men eftersom att det inte har kommit någon mer och jag känner barnet så känns det som att jag redan vet vad dom kommer säga ("vila"). 
  • youandme
    Tokfrans skrev 2013-12-07 18:54:53 följande:
    oja, de är de värsta som jag "hittills" har vart med om. De är som att man slår sig så hårt att man inte kan andas, iaf för mig Tungan ute

Men jag tycker du ska ringa in och se vad dom säger, även om de är vila som gäller, bättre att fått de sagt liksom ifall ifall. Eller som dom själva säger - Bättre att ringa en gång för mycket än en gång för lite -

Uppdatera gärna om du ringer! Glad {#emotions_dlg.flower}
    Ringde in... Fick till svar att jag ska vila och om det händer igen så ska jag ringa in på nytt. Eftersom att jag känner bebisen som vanligt och det bara har hänt en gång så var det inget jag behövde bry mig om just nu.

Men har du fått kolla din livmodertapp eftersom att du har så där varje natt?
  • youandme
    Tokfrans skrev 2013-12-07 19:06:53 följande:
    Okej skönt ändå att få svar att man behöver vila.Glad

nä, dom har inte kollat den, blev bara sjukskriven och och fick order att vila, som du Glad
    Och i Torsdags fick jag de konstaterat att lille prinsen är fixerad och går inte att rubba, så kan ha mycket med de med.
    Har fått order om det rätt länge nu (pga väldigt många vanliga sammandragningar)... Är dock en rastlös själ, så att vila är inte så lätt alla gången :)

Okej, så en fixering kan ge förvärkar alltså? Min prins var ruckbar i tisdags... Men har upplevt mycket mer ilande i blygd- och bäckenbenet, så antar att han håller på att fixera sig.
  • youandme
    Tokfrans skrev 2013-12-07 19:14:12 följande:
    haha ja samma här, måste påminna mig själv ibland :P

Jo men har hört att de kan ge mycket ilningar som du säger, så ja skulle inte vara omöjligt att de är bebbe som gör de lite jobbigt för dig :)

Menar när jag är ute och går känns de som att han trycker ut ^^ 
    Jaha du menar så :) får hoppas jag inte har någon mer sån där "värk" fören det är dags iaf... Och hoppas att dina lugnar ner sig / försvinner. 
  • youandme
    Tokfrans skrev 2013-12-07 19:51:53 följande:
    haha ja, hoppas jag med och hoppas du slipper mer sådana värkar. Glad

Vilken vecka är du i nu då? Flört
    Jag är 32+6... Så tycker bebis kan stanna i magen ett tag till :) vilken vecka är du i?
Svar på tråden Första barnet - BF januari 2014