Inlägg från: hundenhubbe |Visa alla inlägg
  • hundenhubbe

Första barnet - BF januari 2014

tinis skrev 2013-05-16 11:54:53 följande:
    Så tråkigt att man måste vänta så länge, vill ju se nu! ;) Jag har en liten fråga till er som pluggar, hur långt kommer ni ha kommit i studierna i janu? Jag har pluggar 1,5 år då o har lika länge kvar. Men hoppas att jag klarar en distanskurs under vt. Tror ni man går plugga o få föräldrapenning samtidigt, om man inte tar bidrag?
    Jag kommer nog inte hinna klart termin 4 för provet är runt den 17 januari. Om bebisen inte vill stanna kvar då! Men sen tar jag mammaledigt till hösten och börjar termin 5 då och då har jag 1 år kvar :) Då får sambon vara pappaledig! Tänkte att första halvåret vill jag ha fokus på bebisen och inte tänka på en massa plugg... Vill bygga band :)
  • hundenhubbe
    LitenKnodd skrev 2013-05-16 21:54:09 följande:
    Plussade i tisdags efter ett MF i mars, så just nu är det blandade känslor eftersom det inte gick bra sist. Har precis gått in i v.5, sist fick jag missfall i v.6. Så hoppas det går bra denna gången! Beräknad BF 22/1-14. :) så väntar bara på att den första kritiska tiden ska vara över!!

Jag fick också mf i mars och blev gravid nu månaden efter. Mf var också vecka 6. Just idag och imorgon kommer jag vara extra orolig föt de var någon av de dagarna. Men sen hoppas jag på lite lugn! De går nog bra för oss båda
  • hundenhubbe
    mariafii skrev 2013-05-17 08:54:25 följande:

Vet att man kan få missfall senare också men ändå så är det något med v.6 som gör iaf mig extra nervös
    Jaaaa, samma här! BAra jag kommer över vecka 6 så känns de som att de ska bli bättre :P 
    tinis skrev 2013-05-17 10:13:14 följande:
    Jag hoppas verkligen att det går bra för oss alla. Läste lite om blödningar igår, jag har inte haft några men det alltid bra att ha lite koll. Det är inte ovanligt med blödningar eller att sympotom går upp o ner. Men visst blir man nervös när det kommer dagar med mindre :/

Jag ringde mvc o fick tid för hälsosamtal nästa fredag, långt till dess ju!
    Är det någon mer som har rökt eller röker? Jag slutade nån dag efter plusset o har haft ett återfall när det kom en jobbigt dag men jag är så himla röksugen idag!!!! Gaaah! Jag tänker INTE röka Tungan ute Keep strong!
    Alltså jag kan inte råför att jag säger detta men jag blir så arg när jag läser detta! Här inne försöker jättemånga och antagligen du? att få barn och önskar sina barn så länge och sen att då RÖKA när man bär på det barn och utsätta den för onödiga risker. De är inte bara missfall utan även MISSBILDNINGAR! Ditt barn har inte valt att dra i sig den där giftiga röken som gör att de flesta äldre dör i KOL utan DU har de. Röker DU efteråt är de ditt problem men ditt barn har inte valt de, så du borde fan inte tvinga den till de. Ursäkta det arga inlägget men blir så upprörd då jag läser sånt här... Min kusin rökte under sin graviditet och hennes barn fick ett fel pga de som hon ALDRIG kommer kunna ta tillbaka.

• hundenhubbe
    tinis skrev 2013-05-17 22:14:22 följande:
    Ja jag rökte förut men inte längre , skrev jag inte det? Det är beroendet som gör att jag är röksugen inte att jag vill mitt barn illa. Jag tycker det känns bra att jag slutat, känner mig stark o glad för det ^^
    Du skrev att du rökte några dagar efter du plussade och sen "fick ett återfall" så antog att du rökte under graviditeten då?
  • hundenhubbe
    jagochpyret skrev 2013-05-17 22:20:54 följande:
    Tycker det är jättebra att du slutat röka Tinis. Kan tänka att det inte är helt lätt bara sådär.. fastän anledningen är rätt given. Jag är glad jag slutade för flera år sedan, men jag kunde inte sluta helt tvärt. Men då hade jag ingen bebis i magen heller..
    Heja dig och hoppas verkligen du står emot fler återfall, och börja inte sen igen.. livet utan cigg är så mycket skönare :)

I förra veckan (när jag inte ens själv visste om min egna grav. än) såg jag en mamma som gick och rökte bakom vagnen hon körde med sitt barn i. Fy f*n vad äckligt och ego det ser ut..     
    Jaa, huvva de är äckligt! Har jobbat på dagis och röker föräldrarna luktar deras barns kläder som att de är dom som rökt. De är inte schysst... 
  • hundenhubbe
    tinis skrev 2013-05-17 22:31:37 följande:
    Ja jag fick ett återfall, jag o sambon hade bokat tid på abortmottagningen. Det var en jobbig dag, men ingen ursäkt. Jag har heller inte som ambition att röka, fortsätta eller börja igen varken nu eller sen, tror jag ingen har. O man behöver inte folk som skäller på en ^^. Inte jag iaf eftersom att jag har slutat. Hurra!!
    Ursäkta då men på ditt inlägg lät de precis som att du inte kunde hålla dig ifrån ciggen. Och för mig är de HELT obegripligt hur man inte kan göra de för något så skört och viktigt. 
    Men som sagt, på ditt inlägg lät de som att du fortsatte röka ett tag. Sen sluta lite, sen gjorde igen och som att du var sugen igen. Så var väldigt förvånad hur man kan skriva de i ett forum där så många har försökt så länge. Men missuppfattade så ber om ursält
  • hundenhubbe
    Evelina84 skrev 2013-05-17 22:35:15 följande:
    Hej! Vi fick ett plus på stickan igår, så detta känns konstigt, läskigt och alldeles fantastiskt på samma gång! Jag vill helst bara ropa ut att jag är gravid, men ska nog hålla på det ett tag tll haha. När planerar ni att berätta för era föräldrar?
    Grattis :D
    Berättade på en gång för ville att de skulle finnas där vare sig de går bra eller dåligt :) 
  • hundenhubbe
    Evelina84 skrev 2013-05-17 22:51:47 följande:
    Ujuj vad snabba ni är med att svara. Tackar för det! Det är första gången jag skriver på Familjeliv. Tänkte det var dags nu =) Har ni ringt och bokat inskrivningssamtal hos barnmorska? Jag är nu i vecka 4, hur mår ni och vilken vecka är ni i? Jag har molande värk o är trött. Jag måste erkänna att jag är rädd för illamåendet som säkerligen kommer komma inom kort.
    Jag ringde för någon dag sedan :) De blev verkligare då!
    Jag är i vecka 6 (5+2). Just nu har jag molvärk hela dagarna (Värst på morgonen). Känns som mensvärk typ hela tiden :-P Sen så kissar jag HELA tiden och är hungrig konstant. Inget illamående än (Peppar peppar) men gruvar mig också för de! Är också trött! De blir nog bara värre och värre ;) Har även superömma bröst! Men ja, ju mer symtom desto mer tecken på att bebisen har de bra :)  
  • hundenhubbe
    Nathis skrev 2013-05-19 10:15:27 följande:
    håller tummarna!:)

Är det bara jag som e JÄTTE nervös för att berätta för min pappa? vet inte hur jag ska berätta de för honom..
    tips? 
    Jag var de men vet du vad! Blev överraskad av att han blev superglad! Så de kommer säkert gå bra för dig med! :) Ringde han och sa de ;)
  • hundenhubbe
    Nathis skrev 2013-05-19 19:04:04 följande:
    Ojdå va skönt för dig! va roligt:D 
    njaa e väldigt osäker på vad han kommer säga så tror jag pratar med min mamma först så kanske hon kan hjälpa mig att hitta ett sätt som e bra att berätta på:) 
    Första gången jag var gravid (MF) så sa jag till mamma först sen sa hon till pappa och pappa ringde upp mig och var jätteglad! Så jag trodde att han skulle bli orolig och kanske tycka de är tidigt osv. men han vart ju iunte de :) Sen nu andra gången sa jag själv! :) Så dom kan överraska dig ;) Lycka till! berätta hur de gick sen :D
Svar på tråden Första barnet - BF januari 2014