mariafii skrev 2013-05-17 08:54:25 följande:
Vet att man kan få missfall senare också men ändå så är det något med v.6 som gör iaf mig extra nervös
Jaaaa, samma här! BAra jag kommer över vecka 6 så känns de som att de ska bli bättre :P
tinis skrev 2013-05-17 10:13:14 följande:
Jag hoppas verkligen att det går bra för oss alla. Läste lite om blödningar igår, jag har inte haft några men det alltid bra att ha lite koll. Det är inte ovanligt med blödningar eller att sympotom går upp o ner. Men visst blir man nervös när det kommer dagar med mindre :/
Jag ringde mvc o fick tid för hälsosamtal nästa fredag, långt till dess ju!
Är det någon mer som har rökt eller röker? Jag slutade nån dag efter plusset o har haft ett återfall när det kom en jobbigt dag men jag är så himla röksugen idag!!!! Gaaah! Jag tänker INTE röka
Keep strong!
Alltså jag kan inte råför att jag säger detta men jag blir så arg när jag läser detta! Här inne försöker jättemånga och antagligen du? att få barn och önskar sina barn så länge och sen att då RÖKA när man bär på det barn och utsätta den för onödiga risker. De är inte bara missfall utan även MISSBILDNINGAR! Ditt barn har inte valt att dra i sig den där giftiga röken som gör att de flesta äldre dör i KOL utan DU har de. Röker DU efteråt är de ditt problem men ditt barn har inte valt de, så du borde fan inte tvinga den till de. Ursäkta det arga inlägget men blir så upprörd då jag läser sånt här... Min kusin rökte under sin graviditet och hennes barn fick ett fel pga de som hon ALDRIG kommer kunna ta tillbaka.