Första barnet - BF januari 2014
Nån mer som har blogg? Kul att läsa :)
Nån mer som har blogg? Kul att läsa :)
Var på RUL idag, det var hur mysigt som helst att se pyret men blev lite oroliga för den har en vätskeansamling i magen som barnmorskan inte visste vad det var... Så måste åka in i nästa vecka också för att se om det är kvar då. Försöker vara positiv och tänka att då får vi se den en gång till men blir rädd ändå. Barnmorskan sa att hon inte trodde det var något allvarligt men det kanske hon säger för att vi inte ska oroa oss i onödan?
Min bebis har börjat putta och röra på sig massor där inne nu, speciellt när jag ligger i sängen eller soffan. Men känns inte alls som en fisk som spratlar som många säger. Men det är helt klart bebisen och det är super mysigt att känna hur den rör sig där inne :) Kände första rörelsen i fredags, då var det 17+6.
Min moderkaka ligger också i framvägg och jag har känt av små puffar sedan v 18 ungefär (v 20 nu). Men tråkigt för er som inte har känt något än, hoppas det kommer igång snart! :) Dock har sambon inte känt något än. Den rör sig oftast när jag ligger i sängen på morgonen/kvällen, brukar inte känna något alls annars när jag typ står eller så.
Någon mer än jag som tappat aptiten? Jag är inte alls lika hungrig längre trots att jag är i v 20 och illamåendet har släppt. Försöker äta mer eftersom jag vet att det är viktigt och försöker röra på mig mer så att jag ska få mer aptit men det fungerar bara lite.. :( I vanliga fall äter jag tre måltider om dagen plus några mellanmål. Nu får jag i mig max två måltider och bara något mellanmål.