Hemmeline skrev 2013-05-23 13:30:21 följande:
Håller med, skönt att fler känner sig "som vanligt"
Jag är rätt överraskad av att jag inte är mer orolig och stressad, antar att även det kan dyka upp.
Vi ska göra tidigt UL och även kub, någon form av kontrollbehov som vi båda har svårt att släppa på. Förstår att vi måste göra det senare, men nu är nu.
Egentligen tror jag att jag hellre hade gjort moderkaks- eller fostervattenprov direkt eftersom jag har lite svårt för den där 1 på vad det nu är uppskattningen. Men det finns ju en risk förknippat med proverna som jag inte vill ta bara så där, så kub är väl "bäst", men är lite orolig för att jag kan komma att hänga upp mig på en ok siffra som dålig istället.
Jag är mycket för tester och kontroll, haha. Jag upplever dock att det jag läser om mödravård är att det känns som ett eftersatt område.
Hur tänker ni?
Gör inte VUL för tidigt!
Jag gjorde igår, och de såg inget foster, bara hinnsäck och gulsäck. Nu måste vi vänta en vecka för att få veta om graviditeten har avstannat eller om jag bara är i tidigare vecka än jag trott. Det äter upp mig. Kan inte tänka på annat, sitter bara och söker efter andra och hittar massa liknande historier. En del går det bra för och andra inte. Så därför om du vill göra VUL se till att det inte är för tidigt så att de verkligen kan se hjärtat som slår och att du inte kan få ett osäkert besked. Jag trodde att jag var i v 7+5 men enligt läkaren så kunde jag vara i vecka 6+0 eller så hade det hela avstannat.
Jag önskar att vi hade fått kommit på VUL lite senare istället så att det var helt säkert om det var ett MA eller om det är okej.