Första barnet - BF januari 2014
Hej,
Tänkte höra om det är okej att jag hoppar in här. Väntar mitt första barn efter IVF. Vi har inte haft direkt framgång med våra försök så det här var sista landstingsförsöket och en märklig kombination av insättning av ett fryst embryo i en "färsk" cykel då sista försöket inte gav några befruktade ägg alls. Så sitter självklart här med hjärtat i halsgropen och hoppas det ska gå vägen. Är på v9+6 idag och går alltså in i vecka 11 i morgon (BF 2014-01-08) Vi har redan sett vår lilla räka på ett tidigt ultraljud i v7+6 och såg ett litet hjärta ticka. Helt fantastiskt men likväl väldigt overkligt. Är lite stressad av att jag har ganska få symptom. Det verkar vara ganska vanligt att det bara "stannar av" i IVF sammanhang...Har lite svagt illamående ibland, gått upp lite i vikt men det gör jag nu och då, har kämpat med vikten i hela mitt liv och så är jag flåsig. Nu har jag ju som sagt sett räkan men annars så skulle jag lika gärna kunna tolka det som att jag är "ur form" för tillfället...
I mitt kommun har de nån slags policy att inte göra ultraljudsdelen av NUPP/KUB utan väntar med RUL till v17+6 eller mer och i stället tar man blodprover och analyserar risken för fosterskador. Känns som en evighet dit så jag funderar på om man kan tjata sig till ett extra ultraljud för att lugna nerverna...