När leker barn hemma hos andra barn utan föräldrar?
Som rubriken lyder.. Jag har två flickor på 2,5 år och snart 4 år. Jag behöver tips och råd av andra föräldrar med barn i samma ålder. Jag känner väldigt få föräldrar med barn i samma ålder som min 4 åring. På dagis så finns det 3 andra flickor som hon leker jätte mycket och jätte bra med. Idag när jag lämnade så kom ena flickan och hennes pappa samtidigt, då sa flickan att idag så skulle de andra 2 flickorna komma hem till henne efter dagis och leka, för hennes pappa hade ringt till dom, men han hade inte ringt till våran dotter, han hade inte vårat nummer. Och det är ju logiskt. Direkt när jag gick därifrån så insåg jag ju att jag borde ju ha sagt att dom kunde få vårat nummer om de ville leka nån gång. Men det gjorde jag inte, jag blev nog lite överrumplad eller nånting, tänkte inte så långt. Jag har ingen aning om deras föräldrar känner varandra sedan innan.. Men jag vet inte alls hur jag ska förhålla mig till sånt här alls. Min äldsta dotter har aldrig varit hemma hos andra barn och lekt, hon har aldrig lekt med andra barn alls utanför dagis.. Vilket är mycket synd. Jag har väldigt svårt att vara social och ta kontakt med andra barns föräldrar, vilket känns så konstigt för det är en total kontrast mot hur jag är som person annars! Jag är 25 år, pluggar och är mycket social ute bland folk, i skolan på arbetsplatser mm de flesta skulle nog beskriva mig som social, öppen och mycket framåt... Men när det kommer till att vara social som "förälder" med andra föräldrar som jag inte känner sedan innan så känner jag mig så vilsen.. Det känns som att den här 4 års åldern och åren som kommer här efter, det känns så främmande och nytt... Så som ni hör så behöver jag råd utöver vad rubriken säger egentligen... Snälla guida mig och tipsa mig!