Inlägg från: Hoppsansa |Visa alla inlägg
  • Hoppsansa

Vad hade era barn för huvudomfång vid 7 månaders kontrollen?

Ts jag har också ett barn med ett litet huvudomfång. Hon hade mycket lågt blodsocker när vi tog det på andra levnadsdagen. Hur vet man om det har påverkat? Jag tycker ändå hon har utvecklats normalt. Vid 6 månader hade hon 41,5 och vid 7,5 månad hade hon 42. Hon hade dock litet redan vid föseln. Vill du berätta mer om sockret på din tös? Jag vet ju att det låga blodsockret kan orsaka hjärnskador men har inte hört om någon som det hänt.

• Hoppsansa

Min tjejs huvud ökade tyvärr inte så mycket från gång till gång...men det var ju hon det, vi hoppas att din dotters huvud växer på sig!!! Det hade varit jätteintressant att höra från dej hur det går så skriv gärna här sen när ni mätt igen. Jag har varit såååå orolig för min dotter men hon verkar ha utvecklats normalt så jag hoppas att hon bara har ett litet huvud. Ang att din dotter inte sitter än. Hon var väl bara 6,5 månad? Än tror jag inte det anses som konstigt att hon inte sitter. Det andra tycker jag låter helt normalt!!!

De har bara konstaterat att hennes huvud varit litet och kollat fontanellerna. Nu är hon så stor så man inte mäter längre.

Hur vet läkarna att hon har en hjärnskada då? Har de gjort någon röntgen eller ultraljud? Min dotter hade inte så lågt socker som din dotter. Din lilla tjej måste så gott som varit medvetslös då eller? Vet du vad det låga sockret berodde på? Jag håller alla tummar för dig TS, jag vet hur orolig man är!!  

Svar på tråden Vad hade era barn för huvudomfång vid 7 månaders kontrollen?