keron skrev 2013-04-26 16:58:35 följande:
Mina barns huvudomfång har också legat på den nedersta kurvan, men de har följt sina kurvor alltid och de är helt normalutvecklade.
Tror det brukar vara ca 1 cm per månad, men mina barns huvuden har inte vuxit så fort och på vissa kontroller har det knappt hänt nåt alls trots att vi går till bvc varannan månad.
min dotters huvud har slutat växa i två veckor och därefter ökat och varje gång vi var på besök så hoppas bara att det fortsätter men jag kommer inte ihåg hur mycket men varje gång var det olika, jag tycker också hon är helt normal mentalt, vi kan inte se något konstigt, men jag är bara rädd att det ändras på något sätt och att beteendet blir onormalt senare, de har sagt att det är möjligt att något av rörelserna kommer att vara fel på, det är den del av hjärnan som har fått skada, hon kan inte sitta själv än, hon kan rulla på mage och bakåt, hon kan stå på benen med vår hjälp, hon kan krypa liggandes på rygg men hon skiljer sig mycket jämfört med storasystern som kunde det mesta redan vid 6 månders ålder...