• Mollis

Ni gravida med kontorsarbete eller liknande, hur länge innan BF går ni hem?

Som rubriken lyder, ni som är gravida och har ett jobb på kontor eller liknande där ni inte har några tunga lyft eller annat som påverkar graviditeten, hur länge innan beräknad förlossning går ni på föräldraledighet?

• Svar på tråden Ni gravida med kontorsarbete eller liknande, hur länge innan BF går ni hem?
  • Yiskah

Gick hem 14/7 och hade BF 5/8. Han tittade ut 29/7 så ungefär 2 veckor hann jag vara hemma innan han föddes. Perfekt, då vi var mitt i en flytt!

• Silversvans

Jobbade till en vecka innan. Hade velat jobba även den veckan, men min chef sa till mig att samla kraft. Jag hade orkat även sista veckan, men det var skönt att vara hemma lite då jag hade ganska kraftig foglossning.

• Chocoholica

Jag jobbade till 2 mån innan BF. Jag hade foglossning som gjorde vansinningt ont, hade ont i händerna, sov dåligt, grät för minsta lilla, var helt okoncentrerad... Och så vidare...

• summerhunter

Jobbade till ca 2 v innan bf, vilket i praktiken blev 1 v då båda barnen föddes 1 v tidigare...

• Tarren

Med första så gick jag hem ca 2,5 v inna bf, tänkte att jag skulle gå över tiden de där 2 veckorna som de flesta förstföderskor gör... Jag slutade en fredag och hon kom på torsdagen efter (11 dagar tidig). Han inte göra något av det jag hade planerat

Nu med andra, tänkte jag ha fyra veckor semester innan, vill hinna slöa, boa och ha en massa dottermys :)

• Veronica76

Hade planerat 1v innan BF då jag var inställd på att gör över tiden och ville inte gå hemma längre än nödvändigt.
    Han kom dock 4 dagar tidigt så det blev inte så många dagar att gå hemma å samla kraft.
    Men alldeles tillräckligt för mig, väntar nu nr2 å hoppas att kunna jobba in i det sista igen.

• allie3

Med första jobbade jag till dagen innan bf.

Med utan tog jag 5 veckor semester innan. Har var beräknat i juli så de passade bra med semester innan. Trean jobbade jag vill bf.

Denna gången vet jag inte. Har mer krämpor och ont. Är bara i v14 än.

Om jag mår bra jobbar jag tills bf eller bara nån dag innan. Om jag mår sämre går jag hem allt mellan 5-1 vecka innan.

• Snäckan05

Med första barnet skulle jag jobba till BF men 10 dagar innan gick vattnet på lunchen och dottern föddes samma kväll.

Andra barnet jobbade jag sista dagen onsdag och torsdag morgon blev jag igångsatt och sonen föddes på kvällen.

Så jag har jobbat in i det sista med båda mina då det kändes bäst för mig. Hade bara gått hemma och oroat mig om jag varit ledig.

• honeydew

Tänkte jobba fram till tre veckor innan BF (nu i sept). Är dock sjukskriven 50% redan nu och lär fortsätta vara det tiden ut. Ser fram emot att få gå hemma och pyssla.

• Lyckan 382

Chocoholica: Blev du sjukskriven då?

Jag har tänkt att jobba tills 1 vecka innan BF som är i oktober. Jag skulle vilja vara hemma och vila/ladda längre men jag tycker det känns tråkigt att använda föräldradagar innan barnet har kommit, speciellt om jag går över tiden... Hur tänker ni andra?

• Geggamoja01

Jag gick hem 3 v före bf och sen gick jag över 2 veckor, hur segt som helst. Nu är jag gravid med mitt andra och ska försöka jobba lite längre kanske gå hem 1 v före bf, förutsatt att jag mår lika oförskämt bra som vid första grav. 
    Mår man bra och orkar så jobba på  

• lipa3646

Jag jobbade till samma dag som bebis titta ut. Tre timmar innan värkarna kom lassade jag halm och mockade

Svar på tråden Ni gravida med kontorsarbete eller liknande, hur länge innan BF går ni hem?