• Mollis

Ni gravida med kontorsarbete eller liknande, hur länge innan BF går ni hem?

Som rubriken lyder, ni som är gravida och har ett jobb på kontor eller liknande där ni inte har några tunga lyft eller annat som påverkar graviditeten, hur länge innan beräknad förlossning går ni på föräldraledighet?

• Svar på tråden Ni gravida med kontorsarbete eller liknande, hur länge innan BF går ni hem?
  • Teodorra

Med första jobbade jag till två veckor innan bf (vilket i själva verket blev fyra veckor hemma eftersom bebis väntade två veckor med att komma ut). Med tvåan var jag föräldrarledig tre veckor innan men hade fyra veckor semester innan dess (denna gången kom bebis en vecka tidigt).

• linasahlsten

Väntar nummer tre i mitten på Augusti. Planen är att jag ska jobba till den 19/7 och sedan ta semester i 2 veckor, därefter går jag direkt på föräldraledighet! 

• Amie77

Jag är jobbar inte på kontor, men har inte ett fysiskt ansträngande jobb, och har tänkt två veckor innan bf (bf tidigt i oktober). Men det är mitt första barn så om många verkar ha tagit ut tidigare så kanske jag tänker om. :)

• Vinterankan

Jag jobbade till sista dagen första gången och gick hem en vecka innan beräknat datum andra gången. Båda barnen har kommit ganska exakt när de ska. Var skönt att gå hem lite tidigare andra gången då jag har skitjobbiga graviditeter och kräks ända tills barnet föds.

• FruNaftra

Jag har gått hem 2 v innan bf med båda mina barn. Hade gått hem senare om jag inte var så stor och tung.

• Tirem

Jag gick hem 7 timmar innan dottern föddes! Dock var det inte planerat så Hade tänkt gå hem på fredagen och hon var planerad till tisdag veckan efter...

• Gladskit

Jag gick hem 10 dagar innan bf. Men hade jag vetat att jag sedan skulle gå 15 dagar över tiden så hade jag fortsatt jobba några veckor till. 25 dagar hemma var alldeles för mycket, jag klättrade på väggarna efter två-tre dagar!

• Flickan och kråkan

Jobbar som lärare. Första barnet kom på natten efter julavslutningen, så jobbade in i det sista . När andra barnet kom var jag fortfarande föräldraledig med äldsta så hemma. Nu med trean har jag BF 20/6 och tänker arbeta terminen ut som slutar den 14/6. Med tanke på att både barnen kommit i v.37+ så får vi väl se om jag hinner sluta joba eller inte .

• hannis

Med första barnet blev jag sjukskriven i vecka 35. Han kom på BF + 3 så det blev 6 lediga veckor innan bebisen kom.

Med andra barnet gick jag hem 3 veckor före BF. Han kom 1 vecka innan BF så 2 lediga veckor fick jag.

Svar på tråden Ni gravida med kontorsarbete eller liknande, hur länge innan BF går ni hem?