• Mollystar

Istället för godis...

Jag har bestämmt mig för att sluta äta godis , chips och sånt. Men nu undrar jag vad kan man äta på helgerna och kvällarna istället för det framför tv och så? För jag kommer nog sakna det jättemycket .Gurka och morötter har jag ju tänkt på men jag tänkte på nått annat också.

• Svar på tråden Istället för godis...
  • Mollystar
    BlackCotton skrev 2013-04-25 09:40:15 följande:
    Nötter!

Ja men det har jag ju inte tänkt på , bra förslag tack ::)
    tjej87 skrev 2013-04-25 09:39:30 följande:
    Frukt! Skär i bitar så har du att plocka med :) Småtomater, oliver, lite ost är också gott att plocka med

Ja det var bra förslag tack :)
  • Mollystar
    Severus skrev 2013-04-25 09:46:34 följande:
    Finns supergoda nötmixpåsar att köpa ist för en godis/chipspåse

Ja men oftast är det torkad frukt i dom och jag kan inte äta det tyvärr , Mår illa då. Men ska kolla på dom med bara nötter i . Tack

• Mollystar
    Duckan skrev 2013-04-25 11:02:29 följande:

Jag med! Morötter är dock ett bra tips. Tar en stund att tugga i sig och då hinner suget lägga sig.

Ja dom gör ju det ha ha , får köpa hem lite av varje ¨.
  • Mollystar
    Tesselajnen skrev 2013-04-25 15:32:41 följande:
    Som någon skrev i tråden, det beror ju på vad ditt mål med att sluta äta de onyttiga sakerna är. Är det för att göra dig fri från sockerberoende? Eller även för att gå ner i vikt?

Nötter tex är stora kaloribovar om man har viktnedgång som ett mål, grönsaker är toppen i olika former oavsett mål och ost är också bovar om det är viktnedgång som är målet. Lite dipp till grönsakerna är toppen, beroende på målet så hänger det ju på vilken sorts dipp man tar. (turkisk yogurt kanske är en bra bas i vissa fall, gräddfil i andra och så vidare.)

Så vad är ditt mål, TS? Glad

Det är viktnedgång :)
  • Mollystar

Nu har jag köpt mig lite fredags gott . Frukt och lite nötter :) Hittade även torkade banan chips tänkte prova det.

• Mollystar

Jag åt så klart inte upp allt har fortfarande kvar nötter och banan chipsen var det inte mycket av.
     Min plan är väl att sluta med kakor chips godis och läsk och försöka äta annat eller inte äta nått.

Svar på tråden Istället för godis...