• Sommarljus

Hur tillreder ni ersättning?

Hur gör ni under dagen/natten med ersättning, hur tillreder ni?

Det här med att koka och ha i termos, hur mycket kyler ni vattnet då? Hur kyler ni det?
    Har hört att vissa har en termos varmt + en termos kokt kallt, hur kyler ni det kalla smidigast?

Ska börja ge flaska och det finns ju en djungel av saker att tänka på och olika sätt att göra...

• Svar på tråden Hur tillreder ni ersättning?
  • Philippa

Man behöver inte koka vattnet om man har kommunens vatten. Du kan ta kallt vatten och värma i micron, det gjorde vi....

• Griseknoen35

Jag gick upp med bebisen, tog kranvatten, micra och blandade. Satte på en film, hämtade den lilla och satt uppe två timmar och såg på film... Hon åt på tio min.. Saknar dom nätterna :(

• Griseknoen35

Då hade jag nog kokat det och haft i en termos eller i kylen, bara att värma på o blanda. Eller färdig tetra att bara hälla upp. Hur många gånger per natt äter barnet? När jag går ut brukar jag ta varmt vatten i termos som svalnar till ät temperatur på tre timmar. Tänkte om barnet bara äter en gång per natt så kanske det är enklast.

• Cornellia

När sonen var liten så tog jag typ 1,5 dl vatten i vatten kokaren, kokade upp och blandade med (tidigare kokat) kylskåpskallt vatten. Gick ungefär lika fort som att värma i micron. 

• enlitenbitkaka

När hon var mini kokade jag vatten och hade i tillbringare i kylskåpet som jag sedan portionerade och värmde. På nätterna gjorde jag några flaskor med kokt kylt vatten + pulver som fick stå i kylen så vi kunde micra dem direkt.

Nu kör jag vatten från kranen, värmer och i med pulver. Om ni inte har kommunalt vatten kan ni ändå få ert vatten kollat.

Stolt mamma till Signe 26/3-12 och änglatösen Hedvig 22/3-11 ♥ Bloggar på frokenrand.blogspot.com/
  • blåbär02

Här hemma har vi precis börjat med ersättning och vi kokar vatten på morgonen, häller i flaskorna och ställer dom i kylen. Sen micrar vi när han ska få mat :)
    Funkar toppen.

När vi är på stan har vi med oss tetror. Färdigblandade. Toppen!   

• straw2008

Kokade vatten hällde på flaska o hade i kylen. Sen visste vi att 200 ml blev perfekt värmt på typ 1 min

I kinamockaskogen.....
Svar på tråden Hur tillreder ni ersättning?