• blåbär02

Lämna bebisen med farmor & farfar.

MIn underbara unge blir tre månader till veckan.
    Han är en go och glad skit som är nöjd med livet =)

Hans farmor & farfar bor långt härifrån och kommer om ett par veckor och hälsar på.
    Han har träffat dom en gång tidigare, men då var han nykläckt.

Nu funderar jag på att dom kanske ska få vara barnvakt två-tre timmar
    när dom kommer, så jag och sambon kanske kan gå ut och käka, bowla eller what ever.
    Lite egentid helt enkelt. Vi bor långt ifrån båda våra familjer och har inte ens varit
    själva när någon gått på barnvagnspromenad med lillen.

När lämnade ni ert barn för första gången till mor lr farföräldrarna?
    Hur gick det och hur länge var det? 

Jag vet inte om min mammahjärta kommer klara detta, det får vi se då,
    men det är något jag funderar på.

(Han får ersättning om nu någon skulle undra)                    

• Svar på tråden Lämna bebisen med farmor & farfar.
  • ica

Fungerar det inte får ni väl fara hem igen!

• blåbär02
    Lena skrev 2013-04-21 13:30:08 följande:
    Hur länge stannar de?

Dom ska vara här en vecka och om jag känner att jag klarar av att lämna honom
    så tänkte jag typ kvällen innan dom åker så dom hinner lära känna varann.

Sambon tycker att det känns bra, men med mitt mammahjärta får vi se :)
  • blåbär02
    ica skrev 2013-04-21 13:44:41 följande:
    Absolut! =)
  • blåbär02
    ica skrev 2013-04-21 13:44:41 följande:

(fast känner jag svärmor rätt så kommer hon nog försöka trösta tills hans skriker sig blå... :/
    lite typsikt henne..)
  • ica
    blåbär02 skrev 2013-04-21 14:09:45 följande:
    Absolut! =)
    Så prova! Det är antagligen värre för dig än barnet. Det brukar det vara.
  • Flickan och kråkan

Äldsta var utan någon av oss föräldrar första gången när han var 16 månader. Yngsta var närmare 2 år. Säger inte att vårt sätt är rätt, men så har det varit för oss. Vi (obs med betoning på VI) lämnar inte våra barn så tidigt, utan vill vara säkra på att de är med någon de har god anknytning till och är med någorlunda på noterna själva. Äldsta var med morfar och morfars syster i ungefär 7 timmar och det gick hur fint som helst. Det var när lillebror föddes.

• Cornellia

Vi lämnade sonen första gången när han var ca 3 månader, då i två timmar.
    Då till mormor som han träffat väldigt mycket. Skulle aldrig ha lämnat honom till någon annan, det är inte förren nu vid 1,5 typ som vi har börjat lite smått att lämna med andra tex farmor och farfar. 

• blåbär02
    Flickan och kråkan skrev 2013-04-21 14:11:46 följande:
    Äldsta var utan någon av oss föräldrar första gången när han var 16 månader. Yngsta var närmare 2 år. Säger inte att vårt sätt är rätt, men så har det varit för oss. Vi (obs med betoning på VI) lämnar inte våra barn så tidigt, utan vill vara säkra på att de är med någon de har god anknytning till och är med någorlunda på noterna själva. Äldsta var med morfar och morfars syster i ungefär 7 timmar och det gick hur fint som helst. Det var när lillebror föddes.

Ja det är ju såklart olika för alla och jag får som sagt se om mammahjärtat klarar det.

Sambons syster brukar lämna sin lilla med dom rätt ofta, så dom (läs svärmor) lär väl ha åsikter om jag inte klarar av att lämna honom med dom ett par två tre timmar, men kan jag inte så kan jag inte.
    Hoppas hon förstår det. 

Känner inte att vi mååste absolut ha egentid, så vi får se =) 
  • Flickan och kråkan
    blåbär02 skrev 2013-04-21 14:10:57 följande:

(fast känner jag svärmor rätt så kommer hon nog försöka trösta tills hans skriker sig blå... :/
    lite typsikt henne..)
    Då är det inte en person jag skulle känna mig trygg att lämna min 3-månaders med. En person som knappt känner barnet eftersom de bor långt bort (hur ofta har de träffats?) och som jag inte kan lite på hör av sig när det inte fungerar.
Svar på tråden Lämna bebisen med farmor & farfar.