• ChiliFrö

Är det på G?

God kväll på er :)
    Jag är i v 39 (38+5) och haft mkt kraftiga sammandragningar under 3 veckor, vissa kvällar har jag även fått värk i ländrygg och mensvärk, vissa gånger riktigt kraftigt.
    igår kväll hade som nästan alla andra kvällar värk men denna släppte inte över natten utan när jag vaknade i morse så hade ja fortfarande ont i ryggen och malande värk i "livmoderhals-regionen" det gör mer ont om jag trycker mot de.
    När jag gjorde min morgon kiss vid 05 i morse kom även något slemigt med på papperet, Slempropp? dock var detta väldigt lite.. knappt som en halv mandel.
    sammandragningarna har idag även varit mkt kraftigare än tidigare och mer frekvent.
    Vid 20 tiden kom en liten vattnig flytning, var tvungen att byta trosor och torka lite på insidan låren. ha nu haft dessa vattniga flytningar och efter lite tips från fl har jag nu lagt lite papper i trosan för att se om det är vatten eller flytning.
    Värken tilltar inte utan bibehåller sammannivå för att ibland hugga/illa/blixtra i nedre magen, ibland samtidigt som en sd ibland inte. Bebis har lugnat ner sina rörelser idag, men rör sig mellan sd, kanske inte så konstigt heller med tanke på mängden sd så finns inte mkt tid/utrymme för bebis att spela på.

Kan de va på g? Bör jag ringa till fl? vill inte ringa å störa dem i onödan..

• Svar på tråden Är det på G?
  • Johans Pillerill

Jag fick rådet att ta en varm dusch o två Alvedon... Om det dämpar = förvärkar... Om det inte hjälper alls = värkar. Sen har mina gått så fort att jag knappt hunnit undra, det har gjort svinont direkt.

• Sazee

Ring iaf! Bättre att ringa och checka av med dom. Du kanske inte ska åka in ännu men då har u iaf haft kontakt med dom.

• ChiliFrö

2 Alvedon intogs för ca 40 min sen väntar på att dem ska verka. Tycker dock de är konstigt att de inte gör ont mer i vågor utan är en konstant smärta? Kan de vara så? Borde inte smärtan eskalera mera? Känner mig på något sätt till besvär om jag ringer i in, ringde för 2 v sen för ändrade/ minskade rörelser och fick komma in, bebis mådde prima ja kände mig lite löjlig och onödig som oroat mig..

• Myysan

Bättre att ringa en gång för mkt än en gång för lite.. Tycker du ska ringa till kk för e d vattnet som börjat läcka ska man åka in.. Lycka till :)

• ChiliFrö

Ringde in iafa. Bm tyckte jag skulle avvakta hemma och försöka sova och äta för antagligen är de nåt på gång men inte igång. Hon tyckte det borde ökat mer i smärta samt i frekvens på värkar/sammandragningar. Så nu blir de bums i säng :) natti på er!

• ChiliFrö

Bebisen e kvar i magen.. :( men de har varit samma visa idag.. Men mer ont nere i magen, ökad hungerkänsla har även kommit över mig och ont mellan skulderbladen.. Under kvällen har en rastlöshetskänsla krupit på mig Så det är helt omöjligt att somna :O har vridit och skruat på mig i nästan 3 timmar nu. Var oerhört trört när jag gick och lade mig men sen dess har känslan bara ökat.. Vet inte vad som hör ihop med en ev fl start men.. De e mitt första barn så ja har ingen aning om hur de "ska" kännas :P Hade vart bra med en manual för detta ;)

• ChiliFrö

Tog vid 00-tiden 2 Alvedon och somnade till slut vid 01:20.. Har under hela natten vaknar å skruvar å vridit på mig.. Haft kuddar högt och lågt som jag stoppat om mig hela natten.. Nu har jag legat vaken en timme igen.. Gahh jag blir tokig, kommer det va så här hela den sista vecka? Min bebis trycker något kopiöst mot mina revben vilket inte underlättar.. Någon som känt detta/ upplever detta nu? *söker lite tröst*

• Dalo3a

Hej du, jag kände för ungefär en vecka sedan det du kände, allt mellan slemproppen till en liksom "konstant" värk som var där. Jag trodde också att det kunde vara på G men här sitter jag fortfarande med bebis i magen. (är i vecka 38+1)

*~*~Bebis beräknad 3 maj~*~*
  • ChiliFrö

åå skönt att höra att man inte är ensam. även om man vet att man inte är de så känns det så mitt upp i allt elände ;)
    men nu vill jag ha ut bebisen. de hade känts bättre att inte haft någon känning alls istället för att ha gått nu i 5 dagar med va ja tror är mindre känningar.

• Dalo3a
    ChiliFrö skrev 2013-04-21 07:37:39 följande:
    åå skönt att höra att man inte är ensam. även om man vet att man inte är de så känns det så mitt upp i allt elände ;)
    men nu vill jag ha ut bebisen. de hade känts bättre att inte haft någon känning alls istället för att ha gått nu i 5 dagar med va ja tror är mindre känningar.
    Jag förstår dig, känner precis likadant. Du är ett par dagar före mig, men jag föder gärna nu med en gång, och inga känningar i förväg heller skulle sitta fint :) Känns som att dessa känningar är så onödiga liksom Foten i munnen
    Jag har smärta över hela kroppen nu, har passerat 100 kg så kroppen har tagit stryk, och enligt bm har jag en stor bebis i magen och det underlättar inte trycket. Bebis har sjunkit sen lååångt tillbaka men hon pressar fortfarande skiten ur mina revben och lungor. Men jag är inom ungefär 3 veckor MAX av med denna magen :D! 
    *~*~Bebis beräknad 3 maj~*~*
  • ChiliFrö

Hittade denna gamla tråden och tänkte att jg får lägga till att Bebisen föddes på dagen den 22 april en extremt snabb förlossning när det satte igång. BM trodde att helgens värk och smärt kan ha varit förberedelser inför förlossningen efter som jg redan 3 timmar efter först värken va öppen 10,5cm. Det var mycket förvånad förlossningspersonal som tog emot oss och upptäckte detta på en förstföderska.

Tänkte att jag kompletterar ifall någon som googlar undrar hur de gick! Avskyr själv "ofärdiga" trådar så har liiite dåligt samvete att mitt svar dröjt så!

Svar på tråden Är det på G?