Inlägg från: johanna35 |Visa alla inlägg
  • johanna35

hetaste tipsen för flaskmatning - yoomi

min amning fungerade inte, jag gick och köpte den dyraste nappflaskan på marknaden för att trösta mig själv :( Och nu efter tre månader vill jag bara tipsa om den absolut smartaste nappflaskan som värmer mjölken via en laddningsbar patron, yoomi. Jag skulle helt enkelt inte klara mig utan de en endaste dag. Jag har mina "patroner" med mig precis som brösten, helt suverän. bara ett tips om ni vill slippa springa och jaga Micros...
  • Svar på tråden hetaste tipsen för flaskmatning - yoomi
  • johanna35

ja, då värmer du ersättningen i flaskan, det gör inte yoomi, den värmer endast det som barnet suger i sig - och håller dessutom en hel timme. Därav bildas inga bakterier. En annan fördel är att ersättningen värmer EXAKT temperatur varje gång. Man kan aldrig missa på att det blir för kallt eller för varmt...

• johanna35

patronen laddar du 150 gånger, de är inte engångspatroner som iamoo. Jag har två patroner, och det funkar perfekt för mig när jag är ute. Men det går liksom inte att beskriva hur smidigt det blir. Det är som mobiltelefon, man fattar inte idag hur man kunde leva utan dom, men man saknade dom inte när dom inte fanns - kanske som din termos - hur skulle du göra utan den ?

• johanna35

ha ha ha, nu var det ju inte barn och mobiltelefoner jag jämförde...nej, det handlar om att få ett enklare modernare liv med barn, på ett säkert sätt. yoomi rekommenderar jag för den funkar perfekt för mig, kanske inte för dig, du gör en bedömning utan att prova - fine - du är dessutom en perfekt mamma som aldrig gör för varm eller kall ersättning med temos och kallvatten - helt otroligt bra ! du har säkert med dig en äggklocka för tiden då termosvattnet avsvalnar... ho ho.  Jag vill däremot inte vara beroende av en termos avsvalnande vatten och dess temperatur, jag vill ge mat när det behövs (jämförande inledningen en ammande)istället för att slänga fram brösten slänger jag fram "patronen" så, ge perfekt temperatur, som dessutom i en flaska kan hålla innehållet i en hel timma För mig är det praktiskt och enkelt att flaskmata min bebis med yoomi...

• johanna35

oj, vilken diskussion det blev av detta enkla tips :)
    Lite förklaring, patronen värmer samma temperatur som bröstmjölk, vilket är mellan 32-34 grader, så temperaturen är aldrig något problem. Själva nappflaskan är en av de bästa antikolikflaskor med 6 ventiler, avent har endast tre. Mam vet jag inte? Nappen är av extra bröstliknande mjuk silikon, vad jag har förstått är det faktisk exakt samma som tummy tippey som finns på apoteket.. Så nu när jag tänker efter så kanske det inte är så himla dyrt egentligen. Ni jämför med en TERMOS, ska ni ha en bra termos vad kostar den? men samtidigt tycker jag inte man kan jämföra äpplen och päron. Och jag vet inte hur ni gör med termos och kallvatten, klarar ni er en hel dag på det? Om jag bara ska ut några timmar klarar jag mig på en patron, men om jag ska iväg en hel dag, tar jag med mig två. Jag har en kompis med en kille som kräver välling på natten, så hon (oftast pappan) fick gå upp mitt i natten nerför trappan ut i köket för att värma välling - Varje natt! de har nu köpt en yoomi (med större napp då killen är äldre) så de laddar patronen och har den vid killens säng - när killen vaknar häller de i vällingen trycker på patronen som blir varm efter 60 sekunder - för dom fungerar det också perfekt   Jag vet att yoomi är rätt så nu på marknaden, och många jag har kommit i kontakt med känner inte till den - Därför tipsade jag om den på detta forum - INTE för att provosera  ni som är intresserade såg jag nu när jag googlade att lemer.se har kampanj på yoomi systemet

• johanna35

jisses, men hur gör du då med en termos om ditt barn måste ha den "ovanliga" temperaturen ?

• johanna35

ok, hoppas din flicka mår bra nu. Om jag är hemma dagtid använder jag bara yoomi flaskan, och patron ibland under natten, så min aha upplevelse med yoomi är ju att jag/min familj får den "frihet" som jag hade när jag ammade mitt först barn. Man hade alltid maten med sig på ett enkelt sätt när man ammade. Det blev lite till en chock när min amning inte fungerade denna gång. Som du skriver, det är ett pyssel med termos flaska, kallvatten flaska eller tillgång till en mikro etc etc. Men visst funkar det. För mig och min familj har yoomi gjort det enklare för oss i vardagen. Sedan kan man självklart få friska barn utan yoomi ha ha

• johanna35

Precis, vi har olika barn, vi lever olika, vi har olika ekonomi. Det gäller att hitta en lösning som passar :)

• johanna35

Jaa, du kan ladda patronen 150 ggr yoomi flaskan finns i 140ml och 240 ml. Du kanske behöver det sistnämnda om han är 7 månader ? TT har en konstig form eller hur? har själv inte dom, utan jag tror nappen är densamma. kolla bilden, kan den hjälpa dig ?  patronen placeras altså i nappen ....kul att du gilla tipset :)
  • johanna35

ha ha ha, jag kanske ska ta provision. Nej seriöst. Jag tycker bara att den är bra och den är ny, nästan ingen känner till yoomi. Den hjälper många i min omkrets som köpt den efter mig, och då speciellt de som inte av någon anledning inte ammar. Där ser jag att den har ett stort mervärde. Sedan har jag ett stort intresse för produkter som förenklar vardagen, gör att man sparar tid och även har flera funktioner till barn som växer. Och de delar jag gärna med andra, kanske hjälper det även någon annan. Likväl som jag gärna tar emot tips från andra..Sedan köper jag hellre dyrt och mindre ofta, jag är mot konsumtionshysterin.

yoomi har en omkrets på 23 cm bredaste del, och nästan lika stor öppning så den är lätt att rengöra  

Svar på tråden hetaste tipsen för flaskmatning - yoomi