Inlägg från: Mercedez |Visa alla inlägg
  • Mercedez

hetaste tipsen för flaskmatning - yoomi

Dottern min klarade sig bra med andra flaskor. Trots att de inte var de dyraste.Kokt varmt vatten i en termos.Kokt avsvalnat vatten i en annan flaska.Funkade bra

• Mercedez

Ny patron kostar 239 kr

• Mercedez
    johanna35 skrev 2013-04-19 17:37:51 följande:

ja, då värmer du ersättningen i flaskan, det gör inte yoomi, den värmer endast det som barnet suger i sig - och håller dessutom en hel timme. Därav bildas inga bakterier. En annan fördel är att ersättningen värmer EXAKT temperatur varje gång. Man kan aldrig missa på att det blir för kallt eller för varmt...

Det fixar jag med den metoden jag nämnde också.Har två friska barn ändå
  • Mercedez
    johanna35 skrev 2013-04-19 18:17:35 följande:

patronen laddar du 150 gånger, de är inte engångspatroner som iamoo. Jag har två patroner, och det funkar perfekt för mig när jag är ute. Men det går liksom inte att beskriva hur smidigt det blir. Det är som mobiltelefon, man fattar inte idag hur man kunde leva utan dom, men man saknade dom inte när dom inte fanns - kanske som din termos - hur skulle du göra utan den ?

Nu handlar det inte om mobiltelefoner.
  • Mercedez
    johanna35 skrev 2013-04-19 19:36:46 följande:
    ha ha ha, nu var det ju inte barn och mobiltelefoner jag jämförde...nej, det handlar om att få ett enklare modernare liv med barn, på ett säkert sätt. yoomi rekommenderar jag för den funkar perfekt för mig, kanske inte för dig, du gör en bedömning utan att prova - fine - du är dessutom en perfekt mamma som aldrig gör för varm eller kall ersättning med temos och kallvatten - helt otroligt bra ! du har säkert med dig en äggklocka för tiden då termosvattnet avsvalnar... ho ho.  Jag vill däremot inte vara beroende av en termos avsvalnande vatten och dess temperatur, jag vill ge mat när det behövs (jämförande inledningen en ammande)istället för att slänga fram brösten slänger jag fram "patronen" så, ge perfekt temperatur, som dessutom i en flaska kan hålla innehållet i en hel timma För mig är det praktiskt och enkelt att flaskmata min bebis med yoomi...

Om den inte funnits då hade du klarat dig ändå?
  • Mercedez
    Pernilla 909 skrev 2013-04-19 20:09:53 följande:
    Men varför så negativ "Mercedez"? För flera hundra år sedan klarade man sig utan det mesta men det som förenklar för en i vardagen är väl alltid värt att lyfta fram? Tycker själv att det låter som en superbra grej, att hålla på med olika termosar låter bara bökigt tycker jag.

Ja du tycker det låter bökigt...det får stå för dig
  • Mercedez
    MinFinaMinna skrev 2013-04-19 21:43:51 följande:
    Jag använder MAMs flaskor och har varmt vatten i en termos och kallt i en flaska. Svårare är det inte. Varför betala så mycket för en flaska när man löser det så smidigt med termos?

Funkar jättebra ju
  • Mercedez
    Belliis skrev 2013-04-19 21:47:47 följande:
    Verkar vara en grym lösning ju! Jag letade efter en liknande flaska när jag skulle ut och flyga och hade problem med att värma ersättning och välling. Men hittade bara iamoo med dyra engångspatronet.

Mercedez: jag tror din åsikt kom fram i första inlägget. Onödigt att vara så negativ när hon bara vill dela med sig av något som funkat bör för henne.

Ja du har rätt till dina åsikter och jag till mina el hur?
Svar på tråden hetaste tipsen för flaskmatning - yoomi