Solrosen1988 skrev 2024-11-12 09:39:29 följande:
Hej,
Jag har och min sambo har försökt få barn i snart två år nu och jag har ett AMH på 0,1 så äggdonation är enda sättet att gå vidare med IVF. Min syster har erbjudit sig att donera sina ägg till oss vilken vi är väldigt tacksamma för. Men jag har inte hittat något IVF-klinik som gör detta.
Tuttis, jag bor också i Skåne. Vilken klinik använde du? Har svårt att veta vart jag kan vända mig så är väldigt tacksam om någon kan hjälpa mig.
Hej!
Såg att din syster har erbjudit sig att donera sina ägg till er. Så fint. Jag är i samma situation men det är min halvsyster.
Jag har gått till Cvl och frågade dom om vi kunde använda min systers ägg om vi behövde gå vidare till donation ( vilket vi nu behöver). Svaret var att dem gör det men inte rekommenderar det av olika anledningar som jag dock inte tror skulle vara ett problem för oss. Dels för vi bor i olika länder och jag känner min syster och vet hur hon är som person. Men såklart vet man aldrig. Med det sagt så ja Carl von linne i Uppsala verkar göra det efter att man gjort någon psykologisk undersökning. Lycka till!