• schnappi

mens utan ägglossning?

Kan man ha regelbunden mens trots att man inte har äl?

Jag har precis börjat använda ÄLtest men testar neg hela tiden. Så antar att jag inte ens har ägglossning. Men min mens är så gott som regelbunden och jag har älkänningar men inget positivt på älstickan. 

• Svar på tråden mens utan ägglossning?
  • schnappi
    Philippa skrev 2013-04-18 12:45:26 följande:
    Ja, det kan man ha.... ring kvinnokliniken för utredning.

Är det vanligt? Hur ofta ska man testa med ältest?

Blir galen av att det blir negativt varje gång. 
  • schnappi
    Pimpinellan skrev 2013-04-18 12:49:33 följande:
    Ja,men det är ovanligt att ha regelbunden mens och ingen äl. Äl-tester funkar helt enkelt inte på alla,vissa kan behöva testa 2 ggr per dag också för dera stegring är så kort och man bör även testa efter kl.11 på dagen. När kommer mensen i förhållande till dina äl-symtom? Jag äl-testar väldigt sällan för jag vet ändå när äl infaller,jag har så mycket tydliga äl-flytningar och andra symtom och blir rena öknen dagen efter äl.

Mensen brukar komma ca 15 dagar efter min älsymtom. Jag brukar få ont i magen, eller typ stickningar i magen när jag har älsymtom. Om jag räknat rätt så borde jag ha äl imorgon. Då borde jag väl få stegring på testet idag?

Jag har testat 2 ggr om dagen nu i 3 dagar, innan dess 1 gång om dagen. Igår började jag få känningar i magen som har fortsatt idag.  
  • schnappi
    Pimpinellan skrev 2013-04-18 13:00:00 följande:

Jag skulle lita mer på äl-symtomen och den regelbundna mensen än misströsta att jag inte hade äl alls. Finns inget som säger att du borde få positivt äl-test idag/imorron för som sagt funkar de inte på alla även om man har äl. Försöker ni få barn sexa på ändå,man blir vare sig mer eller mindre gravid om man äl-testar. Glad

hehe, du har rätt. Men jag kan inte hjälpa det, blir nojjig ändån. ;)

Får väl kanske lägga ältesten på hyllan. 
Svar på tråden mens utan ägglossning?