Inlägg från: längtan 89 |Visa alla inlägg
  • längtan 89

Gravid på andra försöket genom heminsemination!

Där kom mensen försenad 4.5 dagar. Trodde verkligen denna gång jag var gravid :( bara att försöka igen helt enkelt..

• längtan 89
    Adina15 skrev 2013-12-17 09:27:21 följande:
    NEJ FASENS också! extra jobbigt när den är försenad dessutom, man hinner liksom ladda så oerhört mkt då..

ah well, nytt försök snart igen då !?
    kram
    Ja jag var ju typ gravid lixom! tyckte jag..men mensen var mer slemliknande blodig den första dagen, tänkte jag om jag ändå var gravid och det kanske stöttes ut tidigt..?
    Hur som helst så fortsätter vi nu , ägglossning i julhelgen så då blir det mys!
    KRAM
  • längtan 89

Då har ÄL förhoppningsvis passerat (runt den 28) har dokumenterat sex den 21,22,23,24,25,27,28,29 så nu håller jag tummarna stenhårt att det tar sig!

• längtan 89
    Värmlandstösen skrev 2014-01-03 18:10:47 följande:

Hur går det för er! Jag och min kille ska pröva detta senare i januari!

Va kul! Är det första gången ni ska heminseminera? Nu har jag o sambon gjort 3 månader och hoppas att det tar sig denna gång!
  • längtan 89
    Värmlandstösen skrev 2014-01-04 08:24:00 följande:
    Det blir första gången! Vi får inte till det... För mycket press på sambon och han blir så himla deppig. Så då föreslog jag att vi skulle pröva detta, å han sa ja!

Har ni köpt sprutor på Apoteket? Sett att man kan beställa från nätet med...
    Okej va spännande! Så ni har försökt med samlag tidigare? Vi kör insemination eftersom jag har vestibulit. Vi köpte från nätet. Heminsemination.se

Köpte en 10ml-spruta med slang till som jag korta till 10 cm. Ska ni köra alla dagar i äl-perioden eller hur ofta tänkte ni?
  • längtan 89
    Värmlandstösen skrev 2014-01-05 12:16:56 följande:
    Ja, vi har försökt med vanligt samlag i ett halvår nu drygt. Men sambon har koll på min ÄL och då låser det sig för honom och vi får inte till det... Han känner att allt hänger på hans prestation. Vi får ju till ett samlag ibland, men de få gånger det varit under ÄL har det inte blivit nåt.

Så vi tänkte pröva något annat nu!

Har inte tänkt så mycket mer än att jag måste köpa sprutor nån stans och ÄL test.

Det är ju såklart bra om vi sprutar in mer än en gång under ÄL. Får se hur det känns då... Blir väl lite konstig situation! Läste om nån som lät mannen runka i en kondom och säg sen upp det därifrån. Vet inte om det eller en burk är lättast... Får kanske höra vad sambon tycker!
    Okej. Ja allså de kanske känns lite konstigt o inte göra på vanliga sättet, men vi har försökt göra det till nått mysigt o kärleksfullt istället; vi har alltså sex genom smek o oralsex. På så vis blir min man som mest upphetsad o då kommer oxå mer utlösning än om han bara skulle runka. Sen låter jag han spruta det på min mage o sen suga upp det med sprutan. Några ggr har han sprutat i en plastmugg vilket funka bra med. Hoppas ni lyckas!
  • längtan 89

Nähepp det blev inget denna månad, mensen kom som den (inte) skulle. Tar nya tag denna månad o hoppas! Nytt BIM är 10 februari.Tack Adina för dina peppande ord

• längtan 89
    Värmlandstösen skrev 2014-01-14 09:37:07 följande:
    Min mens kom nu i morse den.. Fick ÄL test och spruta på posten igår. Så snart ska vi göra vårt första försök! Har BIM en dag efter dig... 11 feb :)
    Åh då får vi hålla alla våra tummar för oss!
  • längtan 89

Denna månad kommer vi ta ältest (Clearblue digital) och köra varannan dag. Har oxå köpt Fertilitetsglidmedel från Clearblue som vi kommer ta upp i sprutan samtidigt för att få mer skjuts åt spermierna. Har även beställt nya tvåkomponent-sprutor (utan bakteriedödande medel!?) vilket jag fick reda på var i mina trekomponentsprutor jag haft. Det är tydligen den svarta delen som är det. Så ja nu har jag laddat upp för ny inseminationsperiod! Har ÄL troligtvis den 27

• längtan 89
    Adina15 skrev 2014-01-23 12:04:32 följande:

VAH finns det fertilitetsglidmedel?? helt nytt för mig! låter sjukt bra, jag ska fasen duscha i det smile5.gif

härligt vad du laddat med prylar nu! sprutor med antibakteriedödande medel är säkert bra. 

hur gör du i övrigt med livsstilen som påverkar en hel del, dra ner på kaffe/ annat?

Ja dock är det fasligt dyrt 160 spänn för 6 st applikatorer, så bada i det går nog inte om vi inte skulle bli miljonärer XD

Ja jag snacka med en kille på nätet som var donator så han visste en hel del ;)

Ja jag har dragit ner till 1 kopp kaffe om dagen. Dricker max ett glas rött vin i veckan. Likaså mannen. Mannen får inte duscha heta bad längre. Och i övrigt försöker vi äta nyttigt och tar multivitaminer dagligen. Man gör vad man kan..
  • längtan 89

Ja verkligen, för vissa är det inte gratis o försöka göra barn :D

Nej det var på heminsemination-gruppen på Facebook.

Låt dig få njuta av en kopp kaffe om dagen o sen stopp. O vinet ta antingen fredag eller lördag med ett glas, det känns inte så betydande. Men varje gång ÄL har vart så drar jag in på vinet till nästa BIM. Så det blir inte ofta längre..:(

• längtan 89

Nehepp..inget denna gång heller :( då blir det ny BIM den 14 mars. 5:e försöket, hur lång tid ska det ta!? Prickar ju alltid ägglossning.

• längtan 89
    Adina15 skrev 2014-02-10 16:30:39 följande:

FASENS SKIT!! Men sjätte gången gillt kanske??
    ryck upp dig, det kommer att gå!

Det blir 5:e försöket nu, ja nu jäklar ska det gå!
Svar på tråden Gravid på andra försöket genom heminsemination!