• Adina15

Gravid på andra försöket genom heminsemination!

längtan 89 skrev 2014-01-14 02:07:08 följande:
    Nähepp det blev inget denna månad, mensen kom som den (inte) skulle. Tar nya tag denna månad o hoppas! Nytt BIM är 10 februari.Tack Adina för dina peppande ord
    skit också… men nya tag i februari! jag tror vi också kommer köra nytt försök i mitten av feb men vi får se.
  • Adina15
    Värmlandstösen skrev 2014-01-14 09:37:07 följande:
    Min mens kom nu i morse den.. Fick ÄL test och spruta på posten igår. Så snart ska vi göra vårt första försök! Har BIM en dag efter dig... 11 feb :)
    spännande- vi håller tummar då! 
  • Adina15
    Salty Licorice sugarfree skrev 2014-01-20 22:09:31 följande:
    Jag följer med spänning. Vi försöker nog i maj och framåt. Min sambo vägrar ett november/decemberbarn för hela hans familj fyller år då :)
    åh så där resonerade jag och min sambo i början… tills vi insåg hur många faktorer som faktiskt måste spela in för att allt ska klaffa och över huvudtaget man kan få ett friskt och fint litet barn. så mycket man inte kan styra över hur gärna man än vill och önskar... 

vi kämpar fortfarande med att försöka få barn och varje månad/ägglossning ges en chans vi inte vill missa. om barnet sedan föds på självaste midsommarafton, julafton eller nyår existerar inte längre inom vår plan. Men jag förstår absolut hur ni resonerar och vill inte låta neggo, men vill uppmuntra er till att ta alla chanser som ges, för saker och ting blir aldrig som man tänkt sig ändå (både på gott och ont).
    Vi håller tummarna för er!
  • Adina15

VAH finns det fertilitetsglidmedel?? helt nytt för mig! låter sjukt bra, jag ska fasen duscha i det

härligt vad du laddat med prylar nu! sprutor med antibakteriedödande medel är säkert bra. 

hur gör du i övrigt med livsstilen som påverkar en hel del, dra ner på kaffe/ annat?

• Adina15
    längtan 89 skrev 2014-01-23 14:31:28 följande:
    Ja dock är det fasligt dyrt 160 spänn för 6 st applikatorer, så bada i det går nog inte om vi inte skulle bli miljonärer XD
    Ja jag snacka med en kille på nätet som var donator så han visste en hel del ;)
    Ja jag har dragit ner till 1 kopp kaffe om dagen. Dricker max ett glas rött vin i veckan. Likaså mannen. Mannen får inte duscha heta bad längre. Och i övrigt försöker vi äta nyttigt och tar multivitaminer dagligen. Man gör vad man kan..
    ja hujj allt i den här processen är dyrt, lätt att tjäna pengar på såna som oss :) men funkar det så är det värt varenda öre förstås.

har du varit inne på donnor.se eller annanstans?

både jag och min sambo har dålig karaktär på både kaffet och vinet, men jag jobbar på det. var helt koffeinfri under 2 månader men har aldrig varit så olycklig som när jag inte fick mitt morgonkaffe. synd det inte finns riktigt bra koffeinfritt bryggkaffe, de får liksom aldrig den där styrkan i smaken tyvärr. mulitvitaminer och folsyra har jag också preppat med sedan länge… :)
  • Adina15
    Värmlandstösen skrev 2014-01-30 10:35:09 följande:
    Idag är nog sista dagen vi skulle kunna få till det. Positivt ÄL test igår... Två dagar senare än jag trodde! Dock har inte mannen kunnat prestera... Börjat känns att det här är hopplöst. Vi skulle prova detta just för att han har svårt att komma vid samlag. Men han säger att han känner för mycket press även då han "tar saken i egna händer".

Dock vet jag att han har en allmänt pissig situation just nu. Arbetslös, kuggat flera gånger på teoriprovet och detta med att vi vill ha barn. Bara hoppas det kommer släppa till slut! Men just nu känns det bara blää, även om jag får agera stöttande flickvän i alla lägen.
    låter kämpigt det där.. stackars er båda! förstår ju hur gärna du vill försöka vidare men kan samtidigt förstå din kille som får prestationsångest för det hela. jag vet det är enklare sagt än gjort men OM det går, försök släpp på pressen på honom en tid, ha lite kul med varandra så kanske laddningarna, lust och ork att vilja försöka få barn kommer tillbaka. livet går upp och ner och det är inte mer än rätt att man stöttar varandra när någon är nere. lycka till!
  • Adina15

FASENS SKIT!! Men sjätte gången gillt kanske??
    ryck upp dig, det kommer att gå!

• Adina15
    Sansam skrev 2014-02-17 11:17:37 följande:
    Hej!
    Jag har inte hunnit läsa igenom denna gigantiska tråd och kanske finns svaret på någon av alla sidor. Hur som så hoppas jag på kunskap från alla er som lyckats med heminsemination.

Jag är inne på mitt sjätte försök att bli gravid med hjälp av en privat donator.
    Så här har jag gått tillväga vid mina fem misslyckade försök...

- Jag har haft koll på min ägglossning och har inseminerat en eller två gånger per cykel precis innan eller på ägglossningsdagen.
    - Donatorn har gjort sitt i en kopp och sen har han dragit upp sperman i sprutan (5 ml eller 10 ml).
    - Ca 5-10 min efter det har jag inseminerat. Har sprutat in ganska snabbt.
    - Har haft en kudde under mig för att få lutning och har vilat i 30 min - 2 timmar.
    - Jag har dragit ner mitt snusande till max två prillor om dagen och dricker max två koppar kaffe om dagen. Har undvikit alkohol mellan äl och mens.

Hur gjorde ni? Är det något jag inte tänkt på som kan öka mina chanser nästa gång?

Tacksam för svar!
    Hej Sansam!
    efter din beskrivning låter det som du gör allt du kan för att bli gravid, du följer alla generella tips och råd som finns- det där kan man grotta ner sig i HUR mycket som helst om man vill, kom ihåg bara att aldrig klandra dig själv för att inte lyckas. Jag vet det är en kämpig process och lång väg att lyckas... är du ensam i det hela eller har du partner?

jag har ju själv varit i danmark för insemination på klinik hela 12 ggr utan att lyckas. jag har genomgått utredningar innan det och är fullt frisk. jag har verkligen testat ALLT möjligt för att lyckas, men det ändå vill det sig inte. jag vet att det är mycket stress i kroppen och jag tror det är den värsta fienden för att befruktat ägg ska vilja fästa. meditation, yoga eller annat kanske är nästa steg att ta?

hur går dina tankar?
  • Adina15
    Sansam skrev 2014-03-01 20:41:21 följande:
    Hej Adina15! Tack för ditt svar och dina peppade ord! Sorry att jag såg det så sent. Är nybörjare här på fl. Jag är själv i det här. Har varken tid eller lust att vänta in en partner när barnlängtan är så här stark! Har bim nu i veckan och har denna gång låtit bli att göra några gravtest. Men jag är sjukt pessimistisk och tänker att det är kört! Är imponerad av dig och din fight! Försöker du fortfarande med insem i Danmark? Jag har tankar på att byta donator, men en donator som det känns rätt med är inte så lätt att hitta, tyvärr.
    jag förstår verkligen din längtan efter plus... och hur svårt det är att hitta donator. särskilt om man dessutom ska träffas, jätteviktigt det känns rätt. är det donnor.se eller via andra kontakter?

jag åker till danmark och har bytt donator hejjvilt, säkert 9-10 olika donatorer utav 12 försök.. :) läste att man gör så på en del av universitetssjukhusen i landet, så då måste det ju vara ok. det är dyrt och krävande med danmarksinseminationer men jag prioriterar det för mkt annat. får se om jag kan/vill/orkar åka ner denna månad.
    när är det dags för dig nästa gång?
  • Adina15
    Sansam skrev 2014-03-03 20:06:22 följande:
    Näää det gick ju sådär att få in ditt citat. Hur gör man?
    tryck på " tecknet uppe i höger hörn ovanför den andra personens inlägg så läggs det in automatiskt
  • Adina15

jaadu vi kan vara pms-iga ihop!!! kanske se gråtmilda filmer och käka chips och godis? pepp, pepp och kram på dej!
    ja fy fasen, jag är också rätt gråtmild nu... skulle också haft mens igår (tisdag) men idag är det onsdag och inget kommit än. vi får se när det blir. brukar testa äl från kvällen på dag 11 (fast jag har cykel på 28-30 dagar) men äl har verkligen varierat mellan dag 12-17 så man får stå standby för att bege sig till Danmark. rätt meckigt och stressig process faktiskt men vad gör man.

jag längtar efter ett pluys på stickan så jag nästan vill dö ibland. man går förbi en bebisavdelning på varuhus och man går sönder inombords. När blir det vår tur?

skulle jag vara du skulle jag söka ny donator nu men kanske parallellt som du kör vidare på den nuvarande.. man vill helst inte missa någon månad och chans helst, bäst att bara köra på. tänk om ni inte matchar  varandra eller om hans simmare faktiskt är slöa? man hör ju om folk som byter och så går det på första försöket.

• Adina15

Spännande, hoppas det funkar för er!!! för oss funkade det tyvärr inte, men är nu gravid på fjärde IVF-försöket. men helt klart värt att testa iaf. 
    All lycka till dig! (och alla andra som kämpar)

Svar på tråden Gravid på andra försöket genom heminsemination!