Inlägg från: Salty Licorice sugarfree |Visa alla inlägg
  • Salty Licorice sugarfree

Gravid på andra försöket genom heminsemination!

Vi prövade för första gången idag. Har konstigt nog inte fått utslag på äl-tester alls denna månad, men har haft tydliga tecken på ägglossning. Vet inte om det kan bero på att jag druckit för mkt vatten och att urinet därför varit utspätt på eftermiddagen när jag testat. Chansade o körde idag i alla fall. Det får gå om det går. Sambon lyckades knappt få ut någon sperma (det är anledningen till att vi måste göra heminsemination) så det känns som att det skulle vara maximal tur om vi verkligen lyckades denna gång. 

Trodde inte att jag skulle börja grubbla så mycket som jag gjort redan, tankarna går i 1000 här och jag har redan börjat läsa på vad jag bör undvika för mat och dylikt. Måste skärpa mig och ställa in mig på att det inte blivit något.  

Hedwigg skrev 2014-11-17 02:43:15 följande:

Hej alla!

Är glad att jag hittade denna tråd. Har inte tänkt så mycket på heminsemination, förrän en kompis gav tipset till mig.

Jag lever med min man, vi har väl smått försökt att bli gravida i ca 5 år. Men barnlängtan har blivit väldigt stor nu på det senaste året. Kan nog vara åldern som gör det, fyller 30 år i sommar. Då det blir en stor press på mannen så har han lite svårt att komma. Men genom heminsemination så kan man mysa och så utan att det måste hända något. Har läst igenom hela tråden så känner mig mer peppad att ge detta en chans.

Hur går det för er? Jag har bim typ 7-8/3. Är superskengravid, har massa konstiga symptom, men jag vägrar tro att det fungerade på första riktiga försöket. Det vore för bra för att vara sant.

Jag vågar inte hoppas, och jag hoppas verkligen att bröst-ont är pga detta och att det inte egentligen är stress som sitter innanför. Men jag är helt inställd på att det blir negativt (och intalar mig att det vore bäst om det inte blev så vi kan åka utomlands i höst)...

Men jag vill ju sååååååååå gärna!!

Vi har inga andra alternativ än insemination så jag blir lika glad varje gång någon skriver att det lyckas. Det innebär ju att chansen för oss att lyckas inte är omöjlig :) hoppas att det fungerar för er också :)

Svar på tråden Gravid på andra försöket genom heminsemination!