Inlägg från: cosinus |Visa alla inlägg
  • cosinus

Hjälp mig med barnets ålder

Eftersom jag själv har en son som är 5 år och 100-101 cm och väger knappa 14 kg så skulle jag säga 5-6 år.

Han är rejält liten för sin ålder, det ser man ju mot jämnåriga och de som är 1 år yngre börjar växa om.

Så jag gissar på 5, möjligen 6 om man tänker sig en liten unge som min son som blev dåligt behandlad och ungar var väl lite mindre till växten överlag förr om åren?

Och ja, min son är smal, ser inte undernärd ut till vardags men om han blir sjuk och tappar aptiten en vecka får han direkt mörka ringar kring ögonen och börjar se anskrämlig ut.

• cosinus
    myrans skrev 2013-04-15 22:07:19 följande:
    Tack för infon! Detta hjälper mig i min novell!
    Pojken i novellen ser inte undernärd ut med kläder, bara smal. Men naken (som hans kropp är när polisen hittar honom död) så ser han liten ut och revbenen sticker ut lite när han ligger ned.

Skulle man ta bort 1 kg ungefär från min son då skulle han se mager ut i ansiktet, det skulle räcka med några hg för det.

Däremot ser man ju väldigt enkelt revben på barn så på han kan man alltid räkna revbenen och beroende på hur han ligger sticker de ut mer eller mindre. På storebror som är smalare (men normallång) så sticker de ut hur han än är men han ser inte mager ut i ansiktet någonsin.
Svar på tråden Hjälp mig med barnets ålder