Inlägg från: straw2008 |Visa alla inlägg
  • straw2008

Väljer bort ammningen...

iafia20 skrev 2013-04-23 20:30:58 följande:
    Ja är nyfiken, krävde barnmorskan nåt för att slippa amma? Jag vill inte, bär på mitt första barn. Jag vill att min sambo ska kunna avlasta mig med matningen + få känna sig lika delaktig som jag.

du måste ta med egen ersättning till BB. Det är bara läkare som får ordinera ersättning till nyfödda vad jag vet. Brukar funka om du säger till så fort de kommer med sina klåfingriga fingrar o ska dra i brösten på en.
    I kinamockaskogen.....
  • straw2008
    Dragonball skrev 2013-04-26 05:05:19 följande:
    Jag fick kräva ersätting och fick bråka med personalen på BB. Kunde inte gå och hämta den själv då jag var nyopererad. Till slut kom en äldre barnmorska och fixade ersättning då mitt barn skakade av hunger och hon tyckte det hela var vansinnigt. Även läkaren ifrågasatte detta. Man får vara jävligt bestämd mot vissa personer som leker amningspolis på BB. sonen kunde inte ens amma då vlket vi inte visste, men sonen svalt ju pga sin skada.

Men exakt så var det för oss oxå ? jag var snittad o kunde inte gå till köket o hämta, därför blev vi utan. Sen när min man kom fixade han det genom att köpa på affären. Men på danderyds var det som sagt tvärstopp.
    I kinamockaskogen.....
Svar på tråden Väljer bort ammningen...