Inlägg från: Annelie 76 |Visa alla inlägg
  • Annelie 76

Elektrisk bröstpump-rekommendationer o erfarenheter?

alynda skrev 2013-04-15 10:59:26 följande:
    Oj oj, jag blir nästan ännu mer förvirrad av all råd här :S Nu kommer jag antagligen att föda på BB Sthlm, så då borde man kunna hyra från Danderyd (ligger i samma hus), men 80kr/dygn funkar ju inte i när man behöver den i flera månader månader. Blir nog till att köpa i så fall.

Apotekets rör verkar det ju vara flera som har bra erfarenhet av, men jag undrar om den verkligen stimulerar mjölkproduktionen? Den verkar vara avsedd för mer tillfällig användning och kräver att man håller i den. Den går nog i alla fall inte att använda samtidigt som man hanterar bebis, och det är det som är främsta orsaken till att jag behöver en elektrisk. Men bra alternativ när man är på språng eller  på jobbet kanske.
     Jag tyckte att pumpen från BB var alldeles för otymplig och DYR att ha och göra med så jag köpte en pump istället. En Medela freestyle som jag kunde pumpa båda brösten samtidigt med. Sparade mycket tid på det viset. När jag började jobba efter 4 månader kunde jag pumpa på lunchen och sen transportera mjölken i den medföljande kylväskan. Jag köpte den begagnad på Blocket, använde den i 6 månader (pumpade bara) och kunde sen sälja den vidare till en mycket tacksam tjej.
  • Annelie 76

Så här är det tänkt att man ska kunna göra med freestyle:

Men jag fick det aldrig att funka så bra (har nog för stora bröst, E-kupa). Dock kunde jag spänna fast på ena bröstet och hålla i tratten på den andra. Då hade jag iaf en hand fri så jag antingen kunde grejja lite med bebisen bredvid mig eller bläddra i en bok. Läste en hel del böcker medan jag pumpade :) 
  • Annelie 76
    straw2008 skrev 2013-04-15 11:41:55 följande:
    Hahhahah jag DÖR !! Man får inte med den där bhn när man hyr. O nää det där är vad det ser ut, inte riktigt verkligheten.
    Det är nästan riktigt (men bilden är extremt rolig Tungan ute). BHn är en vanlig amningsbh med lucka, det behöver bara vara en hake upptill. Det köpte jag på HM... Som sagt så kunde jag bara spänna fast på ena bröstet och sen fick jag hålla i på det andra. Men det vara iaf praktiskt att pumpa båda brösten samtidigt så jag rekommenderar verkligen pumpen Medela Freestyle.
Svar på tråden Elektrisk bröstpump-rekommendationer o erfarenheter?