Inlägg från: straw2008 |Visa alla inlägg
  • straw2008

Elektrisk bröstpump-rekommendationer o erfarenheter?

Den vi hyrde på bb kostar 80 kr per dygn sjukt dyrt tycker jag personligen. Har för mig att den var från medela?

I kinamockaskogen.....
  • straw2008

Jag fick oxå ut absolut mest med Apotekets rör. Fick nästan inget med den vi hyrde från bb.

I kinamockaskogen.....
  • straw2008
    Cmittliv skrev 2013-04-14 23:40:06 följande:
    Jag hyrde elektrisk pump från danderyds sjukhus. De verkar lite snåla med att hyra ut så man får vara lite på! Och billigt var det oxå! Den va skitbra dessutom...

Den jag hyrde från danderyds kostade som sagt 8o kr om dagen. Fick tjata något fruktansvärt för att få den (fick den då jag hotade md att gå över till ersättning helt, då kom de springande som om det brann). Kommer bara köra apotekets "rör" nästa gång, mehöver mkt mkt mer kraft än medelas (som jag hyrde på danderyds) för att få ut någon mjölk.
    I kinamockaskogen.....
  • straw2008
    alynda skrev 2013-04-15 10:59:26 följande:
    Oj oj, jag blir nästan ännu mer förvirrad av all råd här :S Nu kommer jag antagligen att föda på BB Sthlm, så då borde man kunna hyra från Danderyd (ligger i samma hus), men 80kr/dygn funkar ju inte i när man behöver den i flera månader månader. Blir nog till att köpa i så fall.Apotekets rör verkar det ju vara flera som har bra erfarenhet av, men jag undrar om den verkligen stimulerar mjölkproduktionen? Den verkar vara avsedd för mer tillfällig användning och kräver att man håller i den. Den går nog i alla fall inte att använda samtidigt som man hanterar bebis, och det är det som är främsta orsaken till att jag behöver en elektrisk. Men bra alternativ när man är på språng eller  på jobbet kanske.

Ok ska försöka bena ut. Du kommer ALDRIG kunna hålla på med ditt barn samtidigt som du kör med elektrisk heller. Du måste liksom hålla trattarna mot brösten. O för mig arbetade den inte tillräckligt "hårt" med mina bröst så inget kom ut. Med tratten tömde jag mina förråd så ny mjölk kunde fyllas på (det är väl så det blir mjölk vad jag vet). Men om du känner att du vill kan du väl ge anledningen till varför du vill pumpa ? Är det för att du ska ha tvillingar eller så ? För som sagt, du kan INTE hålla på med ett barn samtidigt som du pumpar. Pupmen har en sladd som sitter i väggen så du måste sitta vid ett uttag, sen långa sladdar till trattarna som babyn o du trasslar in er i.... aparaten i sig är som en STOR vattenmelon i storlek o vikt. Sen har du sladdat som går från munstyckena ner till flaskorna som liksom dinglar.... Tratten är bara en tratt som sitter i en annan tratt, man drar o så kommer det mjölk. inga sladdar eller så. Jg kunde bara pumpa då jag var helt själv, kände mig så otroligt ful hahahah
    I kinamockaskogen.....
  • straw2008

Ja exakt den man hyr är som en moviebox med 17 olika sladdar flaskor o rör... Komplicerad o dyr ! Köp en på tradera.

I kinamockaskogen.....
  • straw2008

Hahhahah jag DÖR !! Man får inte med den där bhn när man hyr. O nää det där är vad det ser ut, inte riktigt verkligheten.

I kinamockaskogen.....
Svar på tråden Elektrisk bröstpump-rekommendationer o erfarenheter?