Inlägg från: skogsvitter |Visa alla inlägg
  • skogsvitter

15 åring som vill ta proteinpulver för att bygga muskler??

Skulle inte våga riskera att låta ett barn äta den typen av kosttillskott om man själv inte är insatt, det finns så otroligt mycket skadliga produkter som säljs helt lagligt där ute och man ska vara rätt insatt i de olika verksamma ämnena för att kunna veta vad som är ok och inte! Senast idag läste jag om ytterligare en produkt som blivit förbjuden och dragits in från gymgrossisten (ett av de mest oseriösa företagen som öht existerar). Produkter dopingklassas titt som tätt, men de utvecklar ju nya ämnen hela tiden och nya produkter finns ute nästan i samma sekund som de andra förbjuds.

Är det rent proteinpulver så bör det ju dock inte vara några större problem, men då ska ju du som förälder också kunna skilja mellan proteinpulver och tex prestationshöjande tillskott.

• skogsvitter
    snällochgla skrev 2013-04-14 08:13:18 följande:
    Spontant så känner jag ett motstånd mot pulver men tänker på hur Anna Skipper! i teve blandar pulverdrinkar hejvilt? 
    Sen när är Anna Skipper en förebild?! Hon är väl snarare ett skräckexempel på hur otroligt fel det kan bli när man sätter en galenpanna att leda ett hälsoprogram... visste inte att hon använder pulverdrinkar istället för riktig mat men det är ju då bara ytterligare en orsak att förkasta hennes galenskaper.
  • skogsvitter
    lia27 skrev 2013-04-14 08:30:15 följande:
    Folk är så okunniga när det gäller protein pulver! Inget som skadar Ts, vill din son ta det ser jag ingen anledning att inte tillåta det. Googla lite om protein pulver så vet du vad det handlar om. Eller varför inte gå in i en hälsokost affär och prata med dom som jobbar där...
    Det är snarare naivt att påstå att allt är helt ofarligt. Det finns en uppsjö nackdelar även med helt vanligt proteinpulver. Men att gå in i en hälsokostaffär och fråga om råd är givetvis det bästa om man ska köpa kosttillskott.
  • skogsvitter
    Selma1966 skrev 2013-04-14 08:33:39 följande:
    När man hört proffsen tala hävdar de snarare att proteindrinkar, energidrycker och annat behöver man bara när man tränar på elitnivå. Det gör vare sig till eller från för andra normala som tränar några ggr i veckan. Men vanligt proteinpulver lär heller inte skada. Så har han råd att köpa det själv är det väl lugnt. Men i gengäld är kolhydrater innan och protein i maten (typ mellanmål som kvarg) efter tillräckligt. Huvudsaken man stävjar att det går gör långt så han inte lockas att testa riktigt farliga preparat. Däremot mår man bättre av att äta något efter träningen, så är det lättare med en proteindrink än att ta med sig något ätbart så är det ju ok.
    Tummen upp för den!
  • skogsvitter
    Elin 885 skrev 2013-04-14 12:36:13 följande:
    vad är det för märke han vill ta? gymgrossisten är duktiga med att ha rena produkter så att säga som inte är narkotikaklassade. jag köper själv därifrån oftast.
    Say what!? Jag hoppas du är ironisk. Gymgrossisten är ju värst av alla! Senast igår läste jag om en produkt ur deras sortiment som blivit dopingklassad och därmed indragen. Det sker med jämna och ganska täta mellanrum och det är rätt ofta jag märker att gymgrossisten är i hetluften. Men lika snabbt som en produkt hos dem blir förbjuden (och innan dess har de dessutom haft utförsäljning med superrea så hundratals människor har blivit lurade att köpa skadliga preparat) så lanserar de ju nya med näst intill identiska ämnen. Men som då tyvärr tack vare Sveriges katastrofalt usla rättssystem ännu inte blivit förbjudna för att någon molekyl är ändrad.
  • skogsvitter
    Elin 885 skrev 2013-04-14 12:38:34 följande:
    du det där kan vara en hel djungel!! =).
    men testa gymgrosstens whey- 80 eller mmsports, de är stora kedjor som är extremt måna om sitt rykte och de säljer bra grejjer.
    jag har tränat till och från i 10 år och handlat där och jag är ingen som tar droger, stereioder eller liknande.

Och eh... gymgrossisten har ett uselt rykte i hälsorelaterade kretsar. De tänker öht inte "hälsa" utan snarare antalet sedlar de kan hinna tjäna per produkt...
  • skogsvitter
    Elin 885 skrev 2013-04-14 15:02:29 följande:
    ajdå :(
    det har jag faktiskt inte läst.
    hur som haver så finns det på en del av deras produkter resultat av dopingtester att ta del av.
    De har säkert vettiga produkter också, annars skulle det nog inte gå ihop. Men jag vill i varje fall uppmärksamma att de absolut inte är särskilt seriösa utan har varit i hetluften mycket pga de produkter de säljer.
  • skogsvitter
    Regnig måndag skrev 2013-04-14 15:04:58 följande:
    Ja gymgrossister är ena jäklar på att många ut narkotika i smyg....
    Grejen är ju att det är positivt att de drar in en produkt efter vad myndigheter bestämmer. Det vore riktigt illa om de inte gjorde det.

Pratar du verkligen om gymgrossister och inte nätapotek där du kan beställa allt och lite till?

Om du hängt med så är lagstiftningen ändrad. Ett ämne behöver inte vara klassificerat på molekylnivå längre utan det räcker med att de är snarlika.
    Jag pratar specifikt om gymgrossisten.com

När ändrades den lagen? Låter ju helt otroligt bra i så fall
  • skogsvitter
    Elin 885 skrev 2013-04-14 15:06:30 följande:
    det hade jag faktiskt inte koll på och får då be om ursäkt :(
    jag länkade till dem som jag använder, dessa två har jag använt i flera år och ingen av dem är dopingklassad vad jag vet...usch nu blev jag nervös ; /
    Har de funnits i flera år så är det garanterat ingen fara
Svar på tråden 15 åring som vill ta proteinpulver för att bygga muskler??