• Anonym (Missan)

Förtvivlad...

Hejsan..

För några veckor sedan förlorade vi våran dotter (fosterdöd) de blev såkallad
    Tyst moderkakasavlossning.. =( Det va 5v innan hon va beräknad så de känns ju
    hur hemskt som hellst, vi skulle snart få vårat första barn o vi har längtat o planerat så!!
    Nu fick vi istället planera begravning o ställa undan alla bebis saker...

Nu väntar vi på att mensen ska komma tillbaka vilket jag kan förstå kan ta lång tid....

Hur stor sannorlikheten är det att man är med om två moderkaksavlossningar!?
    jag är nämligen rädd för att bli gravid igen om detta kan hända igen..
    vet inte om jag skulle klara av att föda ut ännu ett barn dött =(

• Svar på tråden Förtvivlad...
  • Aleksandra Barnmorska

Hej! Beklagar er förlust! Jag har inga siffror på det men jag har aldrig hört att någon varit med om det två gånger. jag tycker att du ska ringa kk och få träffa en läkare som kan ge ett bättre svar på din fråga. Det jag kan säga är att du kommer vid nästa graviditet gå på tätare kontroller. Lycka till

• Anonym (Missan)

hej igen..

har du nå tipps eller tror du något kan vara fel på mig!? Jag har ännu inte blivit gravida nu har det gått ca 8mån sedan vi födde våran livlösa dotter o vi längtar så enormt mycke..
    men hoppet börjar svajja då inget händer...

råd eller tipps"?      

• Aleksandra Barnmorska

Hej! det är helt normalt att det kan ta uppemot ett år innan man blir gravid. Förstår att det är tungt att det tar tid. Det tips jag kan ge är att gå ner i vikt om du har ett bmi över 25, minska alkoholintaget (gäller båda) och sluta använda nikotin (om ni nu gör det). Ha samlag minst varannan dag under den blödningsfria delen av menscykeln för att alltid ha färska spermier redo vid en äl. Jag tror inte att det är något fel på er utan som jag skrev innan är det normalt att det tar ett år. Håller mina tummar för er. lycka till

Svar på tråden Förtvivlad...