Inlägg från: Ikka |Visa alla inlägg
  • Ikka

Tre saker (lek)

Vin

Öl

Vatten

Tre saker du ofta säger?

• Ikka

Byxor

Blus

BH

Tre saker du önskade dig i julklapp förra året (2013)?

• Ikka

Tre böcker/tidningar/tidskrifter jag läst senaste månaden:

- Så går en dag i vårt liv och kommer aldrig åter (Jonas Gardell)

- Ett UFO gör entré (Jonas Gardell)

Läser just nu:

- Jenny (Jonas Gardell), Detta barn ska leva (Helene Holzman och Reinhard Kaiser) samt Fifty Shades darker (på engelska, över nätet i mobilen, av E.L. James)

Blev visst fler än tre...sorry...;)

Tre saker jag saknar:

- Tavlor att pryda hemmet med (särskilt pappas oljemålningar som bl.a finns hos min mamma som jag ej har kontakt med bl.a, vill ha åtminstone 1-2 av dem på väggarna här hemma).

- Badkar.

- Garderober (har stommar i paket, som ska byggas upp och fixas så snart sovrummet väl är renoverat - inte påbörjat projekt än så länge ens).

Tycker det är supersvårt att fundera över vad jag saknar, mer van vid att se vad jag har så min fråga blir:

Tre saker du är glad att du har i ditt liv?

• Ikka

Liv Tyler

Julia Roberts

Anthony Hopkins

(Men oj, vad många jag hade kunnat lägga till - både av den "äldre och yngre ligan"!!!)

Tre saker du skulle vilja byta ut i ditt hem?

• Ikka

Eftersom det rörde umbärliga och inte oumbärliga:

- Soffan vi nyligen köpt.

- TV:n vi nyligen köpt.

- Ett flertal av mina klädesplagg. 

Tre sätt att visa sin kärlek för någon på? 

• Ikka

- Duschar alternativt tvättar av mig och fräschar till mig (duschar på kvällarna vissa dagar, då sker det sistnämnda)
    - Borstar håret
    - Borstar tänderna

(Frukost äts oftast på jobbet på vardagar, så då blir det den 6-7:e saken jag gör efter att promenera till bussen, åka buss, börja jobba)

Tre växter (grönsaker, blommor, frukt, bär) du gärna skulle vilja plantera i din trädgård?

• Ikka

...eller byter om gör jag förresten efter dusch/avtvättning....borsta tänderna är den fjärde saken jag gör efter att ha borstat och fixat håret...;)

• Ikka

Kungshamn/Smögen (liknande orter längs med Västkusten inkl. Göteborgs skärgård)

Holm (Ute i Ångermanländska skogarna)

Växjö (varit där vårtid, men skullle gärna åka dit sommartid)

• Ikka

Första riktiga kyssen en sommarkväll när jag var 15, på ett Gbg-kalas-disco med en kille som var året äldre och blev min pojkvän i 2 månader. Han var dock väldigt framfusig och pushig så det slutade med att jag dumpade honom då jag själv ville ta det lilla lugna...

En kyss med en total främling på en överfylld spårvagn. Lät rusiga (och berusade), tonårskänslor bara vara på vift. Han hade ormlinser och var med på reklamblad runtom i stan för gymnasieutbildningar. Kysstes på bra där i ett par hållplatser, ståendes mitt i en folkmassa, han skulle gå av och ville att jag skulle följa med. Jag sa nej, vi kysstes en gång till och har inte sett honom varken innan eller efter dess (12,5 år sedan jag var runt 16,5 år  och han något år äldre)....

Första kyssen med den som numera är min man för, en halvsen söndagskväll för lite mer än 12 år sedan efter att vi bestämt oss för att vi faktiskt var ett par. Vi hade varit väldigt bra vänner i 2 månader innan den där kyssen blev av. Var ingen märkvärdig kyss egentligen, förutom att det kändes pirrigt, mer än att den rent fysiskt bröt av vår tid som vänner till att bli något mer. Har fått många betydligt härligare kyssar av samma man flertalet gånger efter dess...;)

Tre saker från din barndom som du sparat?

Svar på tråden Tre saker (lek)