Inlägg från: Ikka |Visa alla inlägg
  • Ikka

Tre saker (lek)

Dr Denis Mukwege

Håkan Hellström

Jonas Gardell

(bland levande kändisar som jag skulle kunna likna vid idoler, om jag nu ska anses ha några). ;)

Tre saker som gör dig uppspelt?

• Ikka

Påven Johanna

Vad som med Roslund & Hellström....(Flickan under gatan som ett förslag)

Ann Rosmans Marstrands-serie - vilken som av böckerna är superspännande....(Mercurium som ett förslag)

(Annars Johan Theorin, John Ajvide Lindqvist eller Carin Gerhardsen - skriver alla fängslande böcker) ;)

Tre ordspråk du använder?

• Ikka

- Lila - inredning, kläder, prylar....

- Naturfärger - när det gäller vardagskläder, särskilt den här årstiden (Vet att det är flera, men kan inte välja bara en av dem - jordiga, beige, gröna toner, gråaktiga - robusta färger) ;)

- Vitt - inredning, prylar (Hela hemmet är vitt kombinerat med trägolv, med inredningsprylar i lite andra färger samt med silvertoner  som "avbryter" i vardagsrummet och svart i köket).

(Turkos hade gärna fått vara med också - inredning, prylar) ;)

Tre saker du helst vill göra efter en jobbdag?

• Ikka

The Walking Dead

Dexter (men den har slutat - såg alla avsnitt)

Desperate Housewives (också slutat - men såg alla avsnitt även av den)

Tre saker som du brukar göra flera gånger om dagen?

• Ikka
    kiara skrev 2014-01-19 18:34:14 följande:
    *Jag tränar Yoga.
    *Ny vecka=nya möjligheter.
    *Bra på tv.
    Tre barnfilmer du gillar?

Dispeacable Me (särskilt 1:an, men även 2:an)

Harry Potter-filmerna (kan inte välja en särskild av dem)

Lejonkungen - första filmen

(Oj,oj,oj - det var svårt att bara välja 3 st - har många barnfilmer jag gillar!)

Tre saker som du har gjort i dag?

• Ikka

Åka till Borneo och träffa orangutanger. Även göra fler härliga resor till ex. Italien och utforska fler delar än vad jag redan gjort där.

Bli förälder.

Renovera klart huset jag och mannen bor i nu (drömhuset) och njuta av att bo i resultatet av renoveringen.

Tre saker som är ovärdeliga för dig (ej personer)?

• Ikka

Thailand....

Mallorca...

Ibiza....

Tre saker du äter varje dag?

• Ikka

Koll på vardagsekonomin och att den håller (låter kanske skumt, men å andra sidan - väldigt stressande att ha en pressad budget och fundera på hur det hela ska hålla).

Att bara få slappna av hemma - är väldigt hemkär - kan vara med en god bok i sängen, tända ljus, härlig middag eller en bra film i soffan i tänkbart sällskap av make och/eller katter, vänner eller för mig själv.

Trädgårdspyssel - odla bär, frukt och grönsaker samt skörda dem, kratta löv, skotta snö...(klippa gräs hör inte dit, har en gräsklippare som löser det utan hjälp, beskära, klippa och såga buskar och träd får jag leva med).

Tre saker du tycker om med platsen där du bor?

• Ikka

Säng.

Pocketböcker.

Vacker ljusstake ståendes på en underbar, gammal, (av makens morfar) hemmasnickrad byrå.

Svar på tråden Tre saker (lek)