• spöke

Tre saker (lek)

Tänkte vi kunde liva upp en gammal lek igen...
    www.familjeliv.se/Forum-27-260/m12842909.html

Så här går det till:

Frågan som ställs ska kunna besvaras med tre saker. Till exempel:

Tre städer du vill besöka?
    - New York
    - Tokyo
    - Berlin

Tre saker som irriterar dig på bussen?
    - Folk som snackar högt i mobilen.
    - Smutsiga skor på sätet.
    - Folk som lyssnar på hög musik i dåliga, läckande hörlurar.

osv.

Glöm inte att ställa en ny fråga när du lämnar svar.

Solig Solig Solig

• Svar på tråden Tre saker (lek)
  • Ikka

Jag har inte sett någon av dessa filmerna ännu, men jag tror att de bästa filmerna du kan gå exempelvis kan gå och se på bio just nu är (beroende på din smak);

- Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann

- The Hobbit: Desolation of Smaug

- The hunger games: Catching fire

Tre saker du skulle vilja uppleva innan du dör? (Finns garanterat fler, men tre specifika du absolut vill vara med om).

• w3s

Hehe ja dom tre alternativen hade jag nog valt om jag ville ha den sämsta kvällen i mitt liv :)

*Ligga med ett speciellt ex en gång till ;)

*Träffa mina barnbarn

*Träffa den där tjejen som man bara vet att man kommer älska resten av livet.

Tre personer du ser upp till?

• Ikka

Ja, som sagt - inte sett några av filmerna ännu, nr 2 av dem ska dock ses i morgon. Men smaken är som känt precis som rôven - klôven...;)

Min pappa (såg jag upp till) på alla sätt och vis.

Min "T-rex" (min mans faster) som är en riktig tuff, kunnig, engagerad och fantastisk person och VD i ett företag som skapar jobbmöjligheter samt hjälp till personer som behöver det. Oerhört inspirerande människa!

Flera av mina nära väninnor - men en allra specifikt som är trebarnsmor och sent under graviditeten med det tredje barnet så blev hennes man väldigt skadad (enda som är som tidigare är att han i skallen är den han var före olyckan) och hon blev fysiskt sett så gott som ensamstående med sina barn.
    Hon är så fantastisk på alla sätt och vis med sina barn, har alltid fått mig att le i situationer som inte varit de roligaste genom livet sedan vi lärde känna varandra på gymnasiet och är en tuff, vacker kämpe....

Tre saker du inte vill vara utan?

• w3s

*Min dotter

*Mitt hus

*Mitt jobb

Tre saker du inte kan vara utan under en dag?

• Ikka

Luft (syre)

Vatten

Mat (kanske skulle kunna, men skulle absolut uppfattas som ett smärre monster under tiden) =P

Tre saker du har lärt dig under år 2013?

• Pimpinellan

Att det alltid kan bli värre!
    Att alla inte lyckas första EA:n...
    Att tiden går fortare och fortare ju äldre man blir

Tre människor du skulle säga ett par sanningens ord åt om du träffade dem irl?

• Archandra

Alla obildade sverigedemokrater som faktiskt gått på retoriken och den manipulerade statistiken.
    Assad och alla andra krigande syrier.
    Alla extremreligiösa människor som låter sin tro rättfärdiga våld och kränkningar.

Tre saker du har ätit till middag den senaste veckan?

• Border
    Archandra skrev 2014-01-04 17:59:54 följande:
    Alla obildade sverigedemokrater som faktiskt gått på retoriken och den manipulerade statistiken.
    Assad och alla andra krigande syrier.
    Alla extremreligiösa människor som låter sin tro rättfärdiga våld och kränkningar.

Tre saker du har ätit till middag den senaste veckan?
    - Fläskfilé i ugn med hasselbackspotatis och bearnaisesås
    - Pasta carbonara
    - Smörgåstårta

Tre djur du tycker är vackra?
  • TnG

Katter, delfiner och Jaguar... Tre saker du tycker är bra med att någon är snäll?

Man blir så stark när man måste förstår du Lukas!
  • Ikka

Archandra säger bara en sak - all heder och hjärta till dig från mig! Hade inte kunnat formulera de svaren bättre själv...

Tre saker som är bra med att någon är snäll:

- Tja, att människan är snäll? ;)

- Tecken på att personen vill väl (är empatisk).

- Brukar finnas en öppenhet och hjälpsamhet hos någon som är att betrakta som snäll, vilket jag uppskattar...

Tre saker du alltid har med dig i arbetsväskan?

Svar på tråden Tre saker (lek)