• Anonym (Anti Troll tjej.)

Har du någonsin gjort en trolltråd?

Har du gjort en trolltråd någon gång? Alltså, en trolltråd på FL då.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du någonsin gjort en trolltråd?
  • MrsPenn
    Anonym (Mel) skrev 2013-04-10 11:45:03 följande:
    Det beror på vad man menar med troll-tråd. Trådar startade med syfte att reta upp folk har jag aldrig startat. Jag ser inte det roliga i det och tycker faktiskt det är riktigt tråkigt att uppenbara trolltrådar får så mycket uppmärksamhet. 
    Däremot har jag många gånger startat trådar där själva scenariot är sant, men jag har ändrat en hel del. Exempelvis har ibland bekanta till mig varit med om saker som är intressanta, och då har jag startat trådar där jag beskriver det som att det hände mig. Ibland har jag även velat diskutera saker från min barndom och då har jag skrivit tråden som att det är jag som är förälder. Vid något enstaka tillfälle har jag velat diskutera ett hypotetiskt (men fullt möjligt) scenario men valt att skriva det som om det faktiskt hänt.

Anledningen till varför jag väljer att skriva så är för att jag märker att folk blir mer intresserade av att diskutera verkliga händelser än hypotetiska, nutida händeler snarare än sådant som hände för många år sedan och händelser som TS själv har varit med om. Vad tycker ni, är det okej att göra såhär?
    jodå. Men ibland märks det tydligt att folk inspireras.

T ex: Först startar en tråd om någon som irriterar sig på troslösa. Strax därefter startas en tråd av någon som mobbas för att hon går troslös på jobbet...
  • Anonym
    MrsPenn skrev 2013-04-10 12:29:08 följande:

T ex: Först startar en tråd om någon som irriterar sig på troslösa. Strax därefter startas en tråd av någon som mobbas för att hon går troslös på jobbet...
    Så det är alltså bara okej att göra så ibland?
  • MrsPenn
    Anonym skrev 2013-04-10 12:35:07 följande:
    Så det är alltså bara okej att göra så ibland?
    Ja jag tycker det. Bara man gör det smart och intressant.
  • Anonym (trolleritrollera)

Ja nån gång har det väl fallit mig in.
    Varför? Kul att se hur folk reagerar!  

• Anonym
    MrsPenn skrev 2013-04-10 12:38:20 följande:
    Ja jag tycker det. Bara man gör det smart och intressant.
    Är inte "intressant" i betraktarens ögon?
    Jag menar en del tycker nog att det är jätteintressant att diskutera skönhetsideal och dör av tristess vid politiska diskussioner.
  • Rakad Apa

Ja, en gång. Provocerande röven av folk, skitkul! det var en klockren trolltråd, men kommer inte att göra det igen eftersom det är alldeles för många oseriösa trådar på FL.

?Livet är för viktigt för att tas på allvar.? - Oscar Wilde
  • Anonym (Mel)
    MrsPenn skrev 2013-04-10 12:29:08 följande:

Givetvis märks det, det brukar ju ligga många liknande trådar uppe samtidigt. Det är inte så kul tycker jag, det blir för mycket. 
  • MrsPenn
    Anonym skrev 2013-04-10 12:42:55 följande:
    Är inte "intressant" i betraktarens ögon?
    Jag menar en del tycker nog att det är jätteintressant att diskutera skönhetsideal och dör av tristess vid politiska diskussioner.
    Om du verkligen är sugen på en sån här metadiskussion så kan du väl iaf ha finessen att göra det under ditt nick och inte som anonym?
  • Rakad Apa
    Rakad Apa skrev 2013-04-10 14:17:00 följande:
    Ja, en gång. Provocerande röven av folk, skitkul! det var en klockren trolltråd, men kommer inte att göra det igen eftersom det är alldeles för många oseriösa trådar på FL.

Min trolltråd: www.familjeliv.se/Forum-4-51/m67114855.html

?Livet är för viktigt för att tas på allvar.? - Oscar Wilde
  • Anonym
    MrsPenn skrev 2013-04-10 14:44:55 följande:
    Om du verkligen är sugen på en sån här metadiskussion så kan du väl iaf ha finessen att göra det under ditt nick och inte som anonym?
    Förstår inte vad nicknamnet gör för skillnad för diskussionen.
Svar på tråden Har du någonsin gjort en trolltråd?