Anonym (Mel) skrev 2013-04-10 11:45:03 följande:
Det beror på vad man menar med troll-tråd. Trådar startade med syfte att reta upp folk har jag aldrig startat. Jag ser inte det roliga i det och tycker faktiskt det är riktigt tråkigt att uppenbara trolltrådar får så mycket uppmärksamhet.
Däremot har jag många gånger startat trådar där själva scenariot är sant, men jag har ändrat en hel del. Exempelvis har ibland bekanta till mig varit med om saker som är intressanta, och då har jag startat trådar där jag beskriver det som att det hände mig. Ibland har jag även velat diskutera saker från min barndom och då har jag skrivit tråden som att det är jag som är förälder. Vid något enstaka tillfälle har jag velat diskutera ett hypotetiskt (men fullt möjligt) scenario men valt att skriva det som om det faktiskt hänt.
Anledningen till varför jag väljer att skriva så är för att jag märker att folk blir mer intresserade av att diskutera verkliga händelser än hypotetiska, nutida händeler snarare än sådant som hände för många år sedan och händelser som TS själv har varit med om. Vad tycker ni, är det okej att göra såhär?
jodå. Men ibland märks det tydligt att folk inspireras.
T ex: Först startar en tråd om någon som irriterar sig på troslösa. Strax därefter startas en tråd av någon som mobbas för att hon går troslös på jobbet...