Inlägg från: Solrosens |Visa alla inlägg
  • Solrosens

AKUT HJÄLP! Kaninen har fått ungar!

Kaninbarnet skrev 2013-04-17 20:04:33 följande:
    Mamman är tyvärr död, sen 6 dagar Ungarna flaskmatas och mår superbra, de har ökat fint i vikt (väger dem varje kväll) och har nu börjat mumsa på hö lite smått.

Kaninbarnet skrev 2013-04-17 20:04:33 följande:
    Mamman är tyvärr död, sen 6 dagar Ungarna flaskmatas och mår superbra, de har ökat fint i vikt (väger dem varje kväll) och har nu börjat mumsa på hö lite smått.

Nej vad tragiskt. Vad hände? Du borde tagit mamman till veterinären då hon var avmagrad!
  • Solrosens
    Kaninbarnet skrev 2013-04-17 20:53:34 följande:
    De hjälpte ju verkligen, att tala om för mig vad jag borde gjort... Har redan skuldkänslor så det räcker, men gör nu allt jag kan för ungarna. Hon blev dålig jättehastigt, bara säckade ihop och lät konstigt. Medan jag ringde veterinären så dog hon, det gick otroligt snabbt  

Kaninbarnet skrev 2013-04-17 20:53:34 följande:
    De hjälpte ju verkligen, att tala om för mig vad jag borde gjort... Har redan skuldkänslor så det räcker, men gör nu allt jag kan för ungarna. Hon blev dålig jättehastigt, bara säckade ihop och lät konstigt. Medan jag ringde veterinären så dog hon, det gick otroligt snabbt  

Förlåt det var inte meningen! Undrade bara eftersom du sett att hon var avmagrad. Hoppas söta kaninungarna klarar sig! Kämpa för dem!
  • Solrosens
    Kaninbarnet skrev 2013-04-18 09:19:42 följande:
    Jag såg att hon var mager på onsdagen, då vi även hittade ungarna. Hon dog på torsdagen. Jag tänkte -naivt nog- att hon var smal bara för att hon diade dem Hade jag vetat att hon skulle bli så dålig hade jag givetvis besökt veterinär redan på onsdagen...

Hoppas du tittar till och sköter om dina kaniner flera gånger per dag! Känns som att det går flera dagar mellan gångerna! Var du inte där tisdag, måndag, söndag, innan onsdagen då du såg att hon var i dåligt skick?
  • Solrosens
    Dr Mupp skrev 2013-04-18 19:56:05 följande:
    Och uppenbart inte kapabel att ta hand om kaninen själv.
    Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D

Dr Mupp skrev 2013-04-18 19:56:05 följande:
    Och uppenbart inte kapabel att ta hand om kaninen själv.
    Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D

Svar på tråden AKUT HJÄLP! Kaninen har fått ungar!