Inlägg från: 1900920802 |Visa alla inlägg
  • 1900920802

Gravid efter utomkvedshavandeskap!

SYNS utomkveds på VUL ?

Fått positiva tester. var på gyn för ville veta hur allt stod till för hade börjat blöda, samma datum ja skulle ha mens. chansade på att ja var i v 4-5 ca. 

Dom såg inget tecken på graviditet alls, ingenting, hon sa att hon såg att jag har mens, å de stämde ju!

Men har fortfarande positiva tester, även på sjukhuset hade jag positiva. Dom såg inget tecken på missfall, ingenting alls. Kan de ha varit för tidigt att de se nåt på vul?

Fick med mig ett gravtest hem från sjukhuset som jag skulle ta idag (en vecka sen besöket) testet visade lite starkare än de jag tog på sjukhuset, ringde upp mottagningen å d sa att ja ska få ny tid nästa vecka å kolla upp nytt vul å se ifall jag kanske är gravid endå fast på nytt sa dom ?

Men jag börjar jag oroa mig för att jag har ett pågående utomkveds. Kan hon ha missat på ul om jag hade utomkveds?? Snälla svara någon!!!

• 1900920802
    Crazy catlady skrev 2016-03-11 16:55:23 följande:

Jag va i vecka 8 när jag opererades för utomkvedshavandeskap. . Då hade jag starka gravtest.. jättehög hcg i blodet .. ingen normal graviditet i livmodern. . De såg dock något litet vid högra äggstocken på vul. . Då hade jag haft små bruna/röda blödningar i två veckor. .

Ok, går de upp å ner? Senaste månaden har testerna visat olika starka varje dag.

Ena dagen kan de vara starkt rätt synliga streck, å två dar efter kan de vara svagt rosa test och sen fortsätter de sådär för mig hela tiden. Har int3 haft nå mer tecken på utomkveds! Vad tror du om mina tester, låter de som utomkveds?

Därav att dom tippade på missfall på sjukan, men dom såg heller inget tecken på missfall ? Gjorde ett VUL, ser man ett utomkveds på vul eller inte?

Dom har inte ens nämnt nåt om utomkveds när ja var där.

Tog ett test imorse, som var synligt två rosa streck, men lite svagare än de jag tog i förrgår morse. De är såhär de är hela tiden
  • 1900920802
    Crazy catlady skrev 2016-03-12 11:15:18 följande:

Oj det e svårt o säga.. mina test blev starkare och starkare .. ända symtomet jag hade va blödningar.. ingen smärta eller nått... blödningar började i vecka 5..men jag fick inte komma in på vul förrens i v.8 .. de hade nog inte sätt något ändå om jag fått komma in tidigare..

Oftast gör de en utredning om misstanke på utomkveds. . Då får man kolla med vul om det finns någon normal graviditet i livmodern. . Finns det inget där det ska sitta så får man lämna blodprov under några dagar för att mäta hcgnivån. . Ökar hcgnivån för varje gång så är det oftast ett utomkveds. . O då behandlas man ofta med medicin eller operation.

Ok! Går ju på en fertilitetsmottagning så dom har ju kollat mig på vul osv sist ja var där. Fick lämna blodprov som låg på 10 hcg! Ringde dom å förklarade att testet ökat så jag fick en ny tid om en vecka att komma å göra vul å ta mer tester. Men en vecka känns långt då man vill veta om man isf är gravid på nytt eller om du är nå tok på g!
Svar på tråden Gravid efter utomkvedshavandeskap!