Inlägg från: pärlsnäcka |Visa alla inlägg
  • pärlsnäcka

Gravid efter utomkvedshavandeskap!

Mamman76 skrev 2013-05-15 22:25:35 följande:

Jag fick utomkveds maj 2011, ena äggledaren togs bort och jag förlorade ca 2 l blod också. Tre månader senare blev jag gravid på 1a försöket:) så nu har jag en ettåring och är dessutom gravid i v26. Den andra äggledaren plockar upp ägg från båda äggstockarna:) lycka till!

Hej!

Vad roligt att läsa om mammor som lyckats. Det ger hopp verkligen! Jag blev gravid snabbt, dock utomkveds för 2 veckor sedan. 2 dagar efter operation fick jag blödning i några dagar. Jag vet inte om det var mens eller missfall blödning? Blödde du efter operationen?

Vi har fått rådet att vänta 1-2 mån innan nästa försök och ska då som ni skriver kolla med ultraljud v 5-6 om det ligger rätt i livmodern.

Vi tog det rätt OK men nu börjar bebislängtan bli ännu starkare, kanske för allt som hänt? Jag är bara 25 och han 29 så vi har egentligen inte bråttom men har fått helt andra tankar nu. Känns som att jag är i risksonen då det kan bli utomkveds igen... :(
  • pärlsnäcka
    Lilyy skrev 2013-04-09 16:27:03 följande:

Hej alla! För några dagar sedan fick jag ett utomkvedshavandeskap, hade då gått 10 fulla veckor. Min äggledare brast och jag förlorade 2 liter blod, äggledaren gick inte att rädda utan fick plockas bort. Läkaren sa att vi skue vänta tills mensen kommit igång en månad innan vi körde igång med oskyddad sex, han sa också att det blir svårare men inte behöver ta längre, hur våra chanser ser ut och till vilken grad dom minskat kunde han inte svara alls på. Men jag undrar ifall det finns någon som varit i samma sits? eller som befinner sig i precis i dags läget? När började ni försköka? hur lång tid tog det? blev det svårare? I ärlighetens namn är jag faktiskt lite orolig och tycker detta är ganska jobbigt. tacksam för svar

Hej,

Läser att du fick ett utomkveds och en äggledare bort. Det hände mig för 2 veckor sedan. En äggledare kvar och goda chanser - hoppas jag på.

Lite kort, hur gick det för dig sedan?

Blev det ett utomkveds igen? Har du barn nu? Berätta kort som sagt! Kram
  • pärlsnäcka
    sandraiam skrev 2013-04-12 09:12:48 följande:

Det gick jättefort för oss, vi har tydligen väldigt lätt att bli gravida tillsammans. Jag slutade med p-piller i november och var gravid i december. Sen fick jag som sagt mitt utomkveds i januari och i februari var vi gravida igen. Så jag hann få 1 mens efter mitt x innan det tog sig igen. Tyvärr så visade det sig igår att den här graviditeten har slutat i ett missfall... Dem hittade en fostersäck i livmodern så den hade satt sig rätt den här gången men av någon anledning så hade min kropp stött bort fostret. Det fanns ingen anledning till missfallet utan det är "sånt som kan hända". Men med tanke på hur fertila vi verkar vara så känns det ändå "okej". Nu ska jag vänta på att få blöda ut missfallet och om 2 veckor ska jag ta nya blodprover för att kolla så mitt hcg är nere på 0 igen. Maximal otur att få först ett x och knappt 2 månader senare få ett missfall.. 

Hej,

Läser ditt inlägg från 2013. Har precis tagit bort en äggledare pga utomkveds. Hur gick det för dig efter första operationen? Blev det ett till utomkveds eller har du barn nu kanske? Berätta kort och INGA FÖRKORTNINGAR för jag förstår dem ändå inte... haha Får studera dem innan.
Svar på tråden Gravid efter utomkvedshavandeskap!