• Mary Jo

Om jag blir nekad snitt vad gör jag då? :((

Klarar av smärtan gör man. Det gör ont,det ska jag inte sticka under stolen, men tänk så ovanligt det är att nåt händer. Tänk så många barn som föds och förlossningen går bra.

Jag kan förstå din rädsla. Jag var rädd efter barn nr 1 och ville ha planerat snitt men blev nekad. Så jag hade inget annat väl än att föda . Övade profylax och avslappning och min andra förlossning var en drömförlossning

Det finns ju smärtlindringsmetoder.  
    Jag är jätte smärtkänslig,får ont av minsta lilla.

Hoppas det löser sig för dig. Tjata på.  

Mamma till Vilja-10 och Tintin-12
  • Mary Jo
    straw2008 skrev 2013-04-24 08:06:48 följande:
    Har själv snittats med 2 pga rädsla. Som sagt de KAN inte tvinga dig, du får i värsta fall hota med att hoppa från en bro eller göra det som krävs De måste förstå att du vägrar o att DE kommer bli skyldiga om de inte banar rätt väg för dig till KS. O till alla er som gapar högt att hon ska möta rädslan inte vara rädd osv, ni FATTAR INTE hur det känns.
    Fast jo,jag HAR blivit nekad snitt och JA man kan bli det. Jag grinade mig igenom hela förlossningen,fick depression och mådde dåligt. Fick ett Nej fast jag sa hur dåligt jag mådde och jag grinade tröstlöst i 1 timme på varje möte hos aurora. Så man kan bli det. I slutändan så kan jag ändå ta till varför jag blev nekad och jag fick en drömförlossning men nekad blev jag.
    Vilja 10-02-17 Tintin 12-03-11
Svar på tråden Om jag blir nekad snitt vad gör jag då? :((