Overklighetskänsla..nån som fattar? (hjälp)
Alltså de senaste 4-5 dagarna har jag haft en riktigt störande och ful känsla ....
Det känns liksom som om jag vaknat upp "fel" ... och som om hela dagen bara är ful, fel och OVERKLIG.... Känns liksom som om jag drömmer hela dagen, fast jag är vaken, och som om jag måste gå och lägga mig och vakna ORDENTLIGT nästa dag.
Vet inte hur jag ska förklara, men känns som om jag går på autopilot och är desperat/rädd hela tiden för att jag inte vet när obehagskänslan kommer gå bort...
Har ni upplevt den där konstiga känslan man får när man t.ex. flyttar till en ny bostad ?
Allt känns ju konstigt, fult och fel ett tag ... det är typ SÅDÄR jag känner, fast ang. själva vardagen .... Allt är bara en dimma och jag vet inte hur jag ska kunna få det "rätt" igen :S
Hjälp mig!
Någon som känner igen sig ?
Kan jag ha fått det såhär för jag sover extra dåligt just nu ?
Vet nån hur man får bort det ?
Jag har känt den här känslan förut - och den har typ hållit i sig i perioder ibland, som är som "blackouter" för mig att försöka minnas. Jag vill bara ha bort känslan NU och vakna till en vardag som känns RÄTT/bekväm...
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-08 22:44
Komplettering: Om det ger en något klarare bild av det hela så har jag Borderline, Asperger och har varit deprimerad i perioder!
Vet inte om "overklighetskänslan" kan vara relaterad till min problematik. (?)
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-10 02:09
Uppdatering - för övrigt - om någon undrar!
Jag mår 100 ggr bättre idag, trots att jag sovit dåligt även inatt ...
Jag TROR det blev bättre för att jag tränade - dvs. kunde slappna av ett tag och släppa ut lite stress/ångest.
Känner mig ej dimmig/konstig mer - utan känner mig som mitt vanliga JAG just nu!