Ni med pco..
Hej, Jag undrar om ni med pco också rakar er? Jag får skäggväxt och pollisar, och en hårig mage.Måste ju raka bort skägget, Hur gör ni andra, och vart får ni mer hårväxt än andra tjejer? :)
Hej, Jag undrar om ni med pco också rakar er? Jag får skäggväxt och pollisar, och en hårig mage.Måste ju raka bort skägget, Hur gör ni andra, och vart får ni mer hårväxt än andra tjejer? :)
Jag har PCO, men lider inte av hårväxt :)
Skönt för dig :) det är la inte alla som gör det :)
jag har inte pco men är hårig ändå :( mörka hårstrån under naveln, på brösten och mellan brösten.. mår skidåligt av detta :(
Ja, mellan brösten har jag också. Vad gör du åt de då? Ja måste ju raka då o då. :/
Hej!
Man kan få hjälp via Landstinget till remitterad diatermibehandling.
Kolla med gynekologen som ni brukar gå till, de brukar skicka en remiss till en kurator som man får prata med om sin generande hårväxt (gäller bara den i ansiktet) och så får man en remiss och en lista med hudterapeuter som de rekommenderar.
//KEA
Tack för tipset, :) det ska jag nog prova. Är det något som du har gjort? :)
Jag rakar inte i ansiktet. Har bara undet hakan och det klipper jag. Får även runt bröstvårtorna och dom tar jag med pincett.
Jag började med diatermi när jag var 20 år och hade precis fått veta att jag hade PCO, och höll på med det i 4-5 månader kanske. Då gick jag 2 ggr i veckan. Det gör ju väldigt ont, för man bränner roten på hårstrått och sen drar ut den med en pincett, men det växer ju ut efter ett tag igen. Den dör inte direkt.
Jag fick tyvärr fula märken under hakan och på överläppen så jag hoppade av behandlingen för jag orkade inte med smärtan och "brännskadorna" huden. Jag har fått veta (via hudterapeuten) att majoriteten som fullföljer hela behandlingen, är väldigt nöjda då håret försvinner helt.
Jag har precis fått en ny remiss till att träffa en hudterapeut för en konsultation, och idagsläget så erbjuder vissa hudterapeuter även behandling med IPL-laser i och med att landstinget börjar undersöka det alternativet också. Så jag hoppas på att få börja med laser istället.
Jag kan återkomma senare med eventuell åtgärd eller resultat om ni vill?
Det blev till min stora glädje IPL-laser!
Det kostar 100kr för varje besök, otroligt rabatterade priser.
Jag vet att det är inte är många tjejer som vet om att man kan få hjälp via landstinget om man har generande hårväxt i ansiktet och en hormonrubbning. De går inte heller ut och informerar om det!
Ska nog se om ja kan få hjälp med de :)
Lycka till!!! :)
Tack :)
Jag har PCOS och skägg! Jag rakar mig minst en gång om dagen, stiger jag upp tidigt på morgon o ska iväg även på kväll så blir det en rakning då också!
Det är skitjobbigt o jag lider verkligen o tycker att alla stirrar på min haka.
Härom dagen hörde jag tom att två barn undrade om jag var en kille eller tjej....den kändes kan jag säga. Fy fan!!!
Vet inte vad jag ska göra, jag vill bli av med skiten!!!
Ska snart åka på solsemester med jobbet o det blir tufft....!
Jag plockar hår på hakan med pincett, börjar bli VÄLDIGT trött på detta och tänker kolla upp alternativ, hört att det ska finnas behandlingar som tar bort håret permanent?!
Har även hår på magen, men det stör mig inte. Har inga polisonger som tur är.