Inlägg från: EJL |Visa alla inlägg
  • EJL

Mata orm med kaniner?

Finns det att köpa?

• EJL

Loket: Så de dödar dem, styckar och ger till ormen? Inte helt ok...

• EJL

Loket: då är det väl olagligt...? Men det bryr de sig väl inte om...

• EJL

Loket: för det är plågsamt för djuret som är födan. Vet bara att djurparker har behövt söka tillstånd för att ge vissa av sina djur levande föda. Kollade precis runt lite, och som jag förstår det är det inte lagligt.

• EJL

Fjonkelina: va??? Säg det till Jordbruksverket om du inte håller med dem. Jag återger bara en anledning till deras beslut, eftersom Loket frågade.

• EJL

Jaadu Loket, räcker Cloudberrys bevis eller tänker du fortsätta förneka lagens existens??

Något som Dandelion kanske också borde kika närmare på.

Ett av argumenten för att inte ge ormar levande föda är också att de kan bli gnagda på inifrån. Såååå, inte missgynnande för endast djuret som får agera föda.

• EJL

Loket: Hur mycket bevis behöver du?? Jag skiter totalt i huruvida folk följer eller bryter lagen. Är mest intresserad av hur länge du kan förneka lagens existens.

• EJL

Biokemisten: Jag var lite aktiv här, bara för att jag blev irriterad över att folk inte erkänner att lagen existerar. Jag tror inte att ormägare är dåliga djurägare. Jag har inte någon speciell uppfattning om ormägare som skiljer sig från djurägare generellt.

Har själv en hund som är utsatt för många orättvisa fördomar (då även jag som ägare). Så det sista jag skulle göra är att döma djur och ägare.

Men lagen fiiiiiins!! Det var allt jag ville få erkänt av en viss person, men icke.

Svar på tråden Mata orm med kaniner?