Är det galet att flytta ihop med någon efter 4månader?
Jag träffade min karl för första gången för 2månader sedan men det är väl först nu jag skulle säga att vi är ett par officiellt sett och jag är lyckligare än vad jag har varit på väldigt länge. Grejen är bara den att när jag först träffade honom så var jag inte särskilt attraherad av honom, jag bor nämligen i Kalifornien och han är väldigt amerikansk; en före detta marinsoldat som gillar countrymusik etc. Inte för att jag hade något emot tex countrymusik men han var bara inte alls den typen jag hade tänkt mig att jag skulle hamna med. Men ändå är det inte varje dag jag känner mig så älskad som nu, det är något i hans blick som jag bara har sett en gång tidigare och det säger mig att han verkligen har verkliga känslor för mig. Dessutom ju mer tid jag spenderar med honom desto mer attraherad blir jag av honom och ju mer ser jag förbi den stereotyp som jag har förfasat mig över och jag måste säga att jag respekterar honom för allt det som jag tyckte så illa om tidigare.
Han är som sagt väldigt amerikansk, vilket också innebär att han är den typen som letar efter någon att gifta sig med och bygga ett hem med, vilket är något jag alltid velat ha men oftast när man säger det högt till en karl så springer de fort som attans. Nu eftersom jag antagligen kommer bo och plugga här i ytterligare minst 2år så måste jag därför hitta en ny lägenhet till hösten. Pratade lite med honom om det häromdagen och då nämnde han att jag kunde flytta in hos honom men hur mycket jag egentligen vill det och hur rätt det än känns med honom så blir jag självklart lite rädd att det är för tidigt att flytta ihop efter 4månader, alltså i augusti.
Jag brukar oftast inte förvänta mig att en karl stannar länge så jag brukar inte göra några större planer men den här gången känns det så annorlunda. Som jag sa tidigare det är något med sättet han ser på mig och också hur han kysser mig och även tar hand om mig som gör att jag till och med har gått i tankar som bröllop och barn och hela den biten. Så även om allt känns så rätt är det idiotiskt att flytta ihop så tidigt? Är det några allvarligare diskussioner man kanske borde ta innan man bestämmer en sådan sak?