• MeAngeleyes

Fler som har MYOM och gör IVF??

Jag har också myom, dock lyckades jag få barn på naturlig väg. När jag snittades för drygt ett år sen så var mitt största myom 15 cm...
    Jag har planen att inte ta bort mina men när jag är färdig med barnbiten så åker hela rasket ut!

• MeAngeleyes

Jag fick gå på extra kontroller och kände av dom litegrann när livmodern växte men inte farligt alls faktiskt. Det jag är besviken över är att planen var att föda vaginalt och de mätte det största till 5 cm via UL veckan innan. Det blev dock akutsnitt och när de då kollade strl så var det 15 cm, så en liten lätt felmätning kan man säga!
    Om det blir någon nästa gång så har jag tanken att jag ska göra 3D UL ifall de kan se bättre där?
    Jag vet inte hur många jag har, i journalen står det flera mindre och ett stort! På efterkontrollen mätte dom det till 7 cm så då hade det iaf krympt lite!

• MeAngeleyes

Jag fick reda på mina myom innan vi hade börjat försöka bli gravida och då sa de att vi inte behövde vänta mer än ett halvår på att söka hjälp då jag redan hade konstaterade problem. I vanliga fall är det ju ett pr dom gäller! Nu lyckades ju vi iaf vilket jag är hemskt glad och tacksam över!

Svar på tråden Fler som har MYOM och gör IVF??