• Anonym

Skriva över boendet för VV-barn? För-/nackdelar

Vårt barn står skrivet hos mig. Nu när skolan börjar till hösten vill den andra föräldern (som har VV) att barnet ska stå skrivet hos hen. Jag blir såklart tveksam eftersom barnet alltid stått skrivet hos mig. Vad kan det innebära om barnet plötsligt står skrivet hos den andra föräldern? Vill inte göra något dumt som kan få konsekvenser i framtiden.

• Svar på tråden Skriva över boendet för VV-barn? För-/nackdelar
  • h8him

Ev bostadsbidrag påverkas, barnets post kommer till den andra och barnet blir erbjuden en skola närmast den andra föräldern.

• Anonym

Hmmm skolan vore positivt då den skolan faktiskt är bättre än "min"...posten är ju skitsamma...bostadsbidrag är inte aktuellt... Tack för ditt svar! Detta har alltså ingen inverkan på om den andre plötsligt skulle få för sig att flytta eller liknande?

• Anonym
    Anonym skrev 2013-04-02 20:58:24 följande:
    Hmmm skolan vore positivt då den skolan faktiskt är bättre än "min"...posten är ju skitsamma...bostadsbidrag är inte aktuellt... Tack för ditt svar! Detta har alltså ingen inverkan på om den andre plötsligt skulle få för sig att flytta eller liknande?

så länge ni har gemensam VÅRDNAD så spelar det ingen roll. Vart barnet står skrivet är eg oväsentligt om ni har gemensam vårdnad och vv. Förutom ovanstående saker då...
  • h8him
    Anonym skrev 2013-04-02 20:58:24 följande:
    Nej, har ni gemensam vårdnad och växelvis boende så får inte det växelvisa boendet förändras, eller barnet flytta, utan att båda är överens.
Svar på tråden Skriva över boendet för VV-barn? För-/nackdelar