Inlägg från: ingetförgivet |Visa alla inlägg
  • ingetförgivet

Min pappa är död

Beklagar sorgen..Min pappa dog hastigt för ca 2 månader.Dom hittade inte något fel på honom på obduktionen.Allt känns bara skit just nu.Jag har alltid älskat våren men nu är den bara jobbig.Tur jag har mina barn som håller mig uppe iallafall..

• ingetförgivet

När min pappa hade dött så hände det mycket konstiga saker här hemma oxå.Jag tänkte varje gång det hände något att det måste vara pappa som är här eller vill ge oss ett tecken.Nu när det gått ett tag så märker jag inget konstigt alls så jag tror att man har en sådan chock i kroppen så att man inbillar sig mycket,men jag hoppas att jag har fel.Hade jag fått ett bevis på ett liv efter döden så klart allt hade känts mycket lättare.Jag kan iallafall säga så mycket som att om det hade funnits en gud så hade dom inte tagit min underbara pappa ifrån oss.Jag skulle ha döpt min son helgen efter min pappa dog men det blev inget dop av och kommer inte att bli det heller..
    Jag tror det finns både för och nackdelar med att förlora någon så hastigt.Det känns bara så jobbigt att jag inte fick säga hur mycket jag älskade honom en sista gång.

• ingetförgivet

Jag klarar inte heller av att se kort på min pappa och varje gång jag ser något som förknippas med honom så mår jag så dåligt:(Jag har inte varit och hälsat på min mamma än för att jag är så rädd för min reaktion när jag ser alla minnen av pappa.Mamma får komma hit istället så jag är verkligen en egoist i det fallet.Det känns som jag fortfarande förnekar för mig själv att pappa inte finns längre:(Jag bearbetar nog min sorg på helt fel sätt eftersom jag hela tiden försöker att ta omvägar för att inte bli påmind för mycket.Jag mår bäst när jag sitter innanför dom här fyra väggarna för det precis som att jag vant mig vid den här miljön och allt pappa gjort för oss här.Det räcker att jag går ut i trädgården så får jag panik för längtan blir så stark.Jag är livrädd att jag skall börja må så dåligt att jag kanske inte ens fixar att ta hand om mina barn:(

• ingetförgivet
    Lapinia skrev 2013-05-01 22:56:13 följande:
    Min pappa dog den 5 februari i sin säng, brustet bråck i hjärnan. Han hade inte svarat i telefon på två dagar, och det var olikt honom. Så Min farbror ringde bovärden som öppnade lägenheten. Där låg han, i sin gamla vanliga sovställning, under täcket. Han blev 47 år. Jag är fortfarande i chock, jag kan inte förstå... Jag hann inte berätta om Nalle som bor i min mage, för det var så tidigt i graviditeten.  Jag antar att man ommer ur det tillslut, men jag har svårt att tro det jag också.
    Min pappa dog oxå hastig och oväntat 5 februari:(
  • ingetförgivet
    Lapinia skrev 2013-05-06 07:00:01 följande:
    Jag ska till graven för första gången på fredag sen vi begravde han i början av mars, obduktionen tog så lång tid  så det tog länge innan vi fick begrava honom. Jag bor ju inte kvar hemma i Kiruna, så jag har inte kunnat gå till graven förrens nu. Jag vill verkligen inte, jag har en egen fin minnesplats här hemma på en hylla ovanför matbordet. Det känns bättre på något sätt. Det finns ingen sten där heller, mamma har beställt den, det är ju hennes sten också, så hon har valt ut sin egna gravsten. Det är så konstigt alltihop :(
    Min pappa begravdes med i mars pga obduktionen och att vi fick vänta så länge på kremering.Nu väntar vi in urnan och jag känner bara att jag tycker att begravningen får räcka:(orkar knappt med någon urnsättning.Usch så jag saknar min älskade pappa
Svar på tråden Min pappa är död