Inlägg från: jashrinah |Visa alla inlägg
  • jashrinah

vad ska jag göra.....

har hon mycket ont och behandlingen är lång och smärtsam så skulle jag nog avliva.
    är hon relativt smärtfri (med eller utan mediciner ) och problemet går att återgälda snabbt och smärtfritt så hon får ett värdigt hästliv skulle jag behålla henne =) 

• jashrinah

och även om hon ev kanske inte går att rida så kan du ju alltid köra in henne och sälja henne som körhäst om du själv inte har nått intresse av körning =) 

• jashrinah
    Joppalojna skrev 2013-03-28 19:37:16 följande:
    Jag har haft henne i 4 månader... Kollade inte upp henne innan då hon inte var särskilt dyr och jag ville bara rädda henne från en mycket dålig ägare... Jag frågade vet vad hon skulle gjort å hon sa att hon skulle ablivat för hon inte hade orkat me en massa behandlingar på en häst som troligtvis aldrig går att rida fullt ut igen... Hon är 14 år och det känns lite sent att köra in en häst som kanske ändå inte kommer att kunna köras pga. Hälta. Det kan ju vara så att väntan kommer från låsningarna i ryggen oxå. Kanske ska tillläga me att hon är 14 år och har gått löp som ung så risken för att hon är utsliten är stor säger vet. Jag är även hennes 10 ägare så hon har vandrat väldigt.
    går inte hältan att fixa så är det nog bäst att avliva henne , en häst utan fungerande ben är ingen glad häst =( 
Svar på tråden vad ska jag göra.....