Är det bara jag som INTE gillar Game of Thrones?
Det jag gillar är att det är den första serien där det inte finns någon specifik karaktär man "ska hålla på" Alla kan skapa sina favoriter och vilka man "håller på". När de hade ihjäl huvudpersonen (som var just denne hjälte) i slutet av första säsongen så öppnade det upp sig en helt ny värld.
Sen det här med personligheter och huruvida de är intressanta eller ej är ju en smaksak. Själv tycker jag att dynamiken mellan de väldigt olika karaktärerna är intressant och just det faktum attd e är så olika- samt att det finns ont och gott i alla.
Handlingen är ganska komplex, det kan jag hålla med om. det går inte att nicka till eller missa ett avsnitt- då kan den lätt bli grötig. Där har du en poäng. Men så länge man är intresserad är den inte svår att följa.
Gällande sexscenerna så tror jag att det delvis är så att sex säljer och att scenerna är så explicita som de är är på grund av det. Men att det förekommer så mycket sex i serien är ju för att sex i "den världen" (kanske även i vår- den diskussionen låter jag vara oberörd här) är ett maktmedel. Att karaktärerna har sex och vilket sätt de har sex på är inte ett dugg omotiverat eftersom det för handlingen framåt och framförallt maktspelet. Dessutom gör det att karaktärernas personligheter exponeras på ett sätt som inte görs utanför sovrummet.
Men jag kan hålla med om att dessa scener i allmänhet är onödigt långa och explicita.