förväntansfull85 skrev 2013-03-27 19:53:25 följande:
Många här inne kan verkligen få en att känna sig som en riktig skit. Tror ni på fullaste allvar att jämt jämt ignorerar henne, jag sa att jag har provat det. Och ett annat rum ja man måste få gå till köket för att hämta mat exempelvis utan att man bär med sig henne, oftast springer man. Hon lugnar ju sig tillslut även om trösrandet fungerar men sen kommer nästa motgång osv. Det gör ont i en när man ser det och man försöker förklara för sin 1 åring att man ska inte göra så det gör ont. På bvc kan dom inte hjälpa då dom bara säger att det händer att barn gör så, därför vände jag mig hit men det va ju som att få en käftsmäll. Tack ni som inte körde någon blame game och ja hjälmen är väl bra tmedans man jobbar på en lösning?
Det handlar inte om att någon (inte jag i alla fall) vill få dig att känna dig dålig. Jag förstår bara inte varför i hela världen man skulle vilja ignorera ett litet barns sökande efter hjälp? Du skriver att du provat allt, men har du försökt förstå varför ditt barn gör så? Har du försökt sätta dig in i hur hon känner, tänker och mår när hon står där och bankar sitt huvud i väggen?
Jag förstår att det är jobbigt att se henne, men betänk att hon har det oändligt mycket mer jobbigt än vad du har det. Hjälp henne. Var där för henne. Gå inte och hämta mat om det innebär att hon börjar dunka huvudet i väggen, ta med dig henne. Det är bara att gilla läget, hon behöver er, hon behöver er uppmärksamhet.