Inlägg från: JodiBabe |Visa alla inlägg
  • JodiBabe

Kulturkrock? Berätta!

SkåneP skrev 2013-06-25 14:28:14 följande:

Indiska kollegor som aldrig någonsin vågar säga något som kan tolkas negativt. Tex att de skulle ha problem med något eller inte hinna med. Allt sägs flyta perfekt fram till 5 minuter innan leverans, DÅ meddelas, gärna omständligt, att man inte fixar det.

Har samma erfarenhet av indiska kollegor!
  • JodiBabe
    Mamori skrev 2013-06-25 17:21:18 följande:

Haha och en gång när en amerikansk kompis som jag lärt känna över internet skulle hälsa på för första gången. Han hade varnat i förväg för att han var enormt blyg och tystlåten och jag tänkte att det var okej, jag är ju rätt pratsam av mig för att vara norrlänning så det löser sig säkert, jag får ta ansvar för att hålla igång samtalen. Men sedan när vi sågs så var han totala motsatsen till vad jag föreställt mig. Pratade högt och tydligt, gestikulerade vilt och tog väldigt mycket plats på alla sätt. Får nog inse att en tyst och blyg amerikan ändå är betydligt mer extrovert och högljudd än en social norrlänning :-P

Ja, jag har samma erfarenhet av kanadensare. Reste med tre kanadensare och de pratade konstant. Men efter ett tag insåg jag att de var introverta, de sade det själv också. Men ändå pratade dem mer än jag.
Svar på tråden Kulturkrock? Berätta!