Inlägg från: Mrs Moneybags |Visa alla inlägg
  • Mrs Moneybags

Jag hatar att betala skatt!

Om du inte bor i Sverige, så är du väl inte arbetande i Sverige och inte heller betalar du skatt eller moms här så dina åsikter är tyvärr nollade i den här frågan.

• Mrs Moneybags
    Less skrev 2013-03-25 09:12:47 följande:
    Sådär. Så blev jag såklart bannad.

Jag bor på Irland. Låg skatt, hög lön och inga förmåner till arbetslösa och barnfamiljer. Passar mig utmärkt.
    Mycket pengar tjänar jag också. Och folk uppskattar mig för att jag pratar fyra språk flytande.

Meeen... så är det väl inte med de flesta Familjelivsmedlemmar ... där de flesta inte ens kan prata Svenska korrekt.
    Irland är ju i ekonomisk kris, så det verkar inte så underbart i mina ögon.

Ett land som tvingas söka nödlån från EU kanske behöver höja skatterna?
  • Mrs Moneybags
    Less skrev 2013-03-25 09:43:12 följande:
    Tja, beror ju lite på vem man är och vad man gör. Kommer man "invandrare" till ett land och kan tala språket, ta till sig kulturen och redan ha ett jobb innan man kommer - så blir man accepterad. Om man inte utnyttjar landets "sociala" funktioner så är det ingen som tycker illa om en. Svenskar har ett gott rykte på Irland, vilket inte Afrikaner har... så har man inga problem. Framförallt inte om arbetgivaren söker efter svensktalande. Men det tycks du ha missat .
    Är det din åsikt att afrikaner är en oerhört stor del av invandrarna?

I så fall kan jag tala om för dig att det är FEL, i alla fall om du talar om Sverige.

Svar på tråden Jag hatar att betala skatt!