• Bella 536

Tränar er tonåring?

min dotter som är 16 år tränar 2-3 ggr i veckan.Hur är det med era barn ? Ålder ?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Tränar er tonåring?
  • Regnig måndag

Ja, har flera av olika kön, varierande tonår. Några tränar på elitnivå andra för att det är kul. Det blir allt mellan 2-10 ggr/ veckan beroende på säsong och vem.

PS. De äter som ett stall hästar men håller sig ifrån dåligheter.

Jag har inte betalt för att vara snäll!
  • Majsan70

Nej min dotter tränar inte.(17 år)  Sonen däremot har tränat i hela sitt liv mer eller mindre och har i dag hunnit fylla 20 o snart 21.

• Lilje

Äldsta tränar 3-4 gånger i veckan på elitnivå, yngsta tränade en gång i veckan i några år, men har tröttnat nu och hänger med kompisar istället. Helt ok för mig, dom får välja själv hur dom vill spendera sin fritid.

• sextiotalist

Nix, ingen idrottsmänniska, precis som sina äldre syskon var i den åldern. De har börjat träna som vuxna, men under tonåren var de totalt ointresserade (den yngste tränade innan tonåren men slutade då träningen ställde för höga krav).

Jag har tagit med mitt barn till olika aktiviteter, men inget som intresserat honom. Han är helt enkelt en person som hellre håller på med musik och studier än träning. 

• tonåring99

Är själv 14 och tränar handboll och fotboll. Just nu är det två handbollsträningar i och en fysträning med fotbollen i veckan. När snön smälter bort blir det två gånger ute med fotbollen också!

• Hallonröd

Nope....finns inget intresse från sonens sida. Det enda är gymnastiken i skolan 2 ggr/v. Han har testat lite oilka sporter sen han var liten men han är ingen sportkille helt enkelt.

Håller sig från dumheter gör han ändå som tur är

• Hallonröd
    Hallonröd skrev 2013-04-18 18:03:14 följande:
    Nope....finns inget intresse från sonens sida. Det enda är gymnastiken i skolan 2 ggr/v. Han har testat lite oilka sporter sen han var liten men han är ingen sportkille helt enkelt.

Håller sig från dumheter gör han ändå som tur är

Han är 14, blir 15 i höst
  • kottisduzit

När jag var 14-16 så gjorde jag 8+ pass i veckan beroende på säsong.

**I SKOLAN**
    2pass fotboll i veckan =4h (Gick Högstadium med fokus fotboll)
    1pass gymnastik =1,5h

**FOTBOLL** (Sträckte sig från Jan t.om. Oktober)
    Träning Mån, Ons, Tors =6h

Match på helger (Kunde vara 1, kunde vara 2 beroende på vilka lag man fick vara med och spela med) ~ 2-4h medräknat uppvärmning osv.

_Vinterhalvåret_
    1Fyspass med laget i veckan =1.5h

**INNEBANDY** (Sträckte sig från Aug t.om. Maj)
    Träning Måndag, Tisdag och Torsdag =6h

Match på helgen ~1.5h

Så totalt låg jag på ca 12-15h i veckan på sommaren (skolan medräknat)
    och ca 12-15h i veckan på vintern (skolan medräknat)

Det som inte är medräknat är överlappandet (Fotbollen slutade i oktober, innebandyn började i Aug t.ex.)

Nu är jag 22 och spelar enbart Innebandy (ganska låg nivå) (även korpen för skojs skull i fotboll), beror mest på knäproblem och att jag gillar innebandy mer än fotbollen. (Sen kanske också att det gick lite utför under gymnasietiden med onyttigheter.)

Svar på tråden Tränar er tonåring?