Inlägg från: Anonym (jagmed) |Visa alla inlägg
  • Anonym (jagmed)

knöl som rör sig i magen

Anonym (jag med) skrev 2015-03-24 10:37:44 följande:

Hoppas att någon i denna tråden är aktiv och kanske har fått svar på vad "bulan" eller "knölen" var för något.

Jag upplever exakt samma sak. Jag har en bula som är mest framträdande på morgonen. Den ligger över naveln och nedåt och ser konstig ut. När jag trycker på den så försvinner den för att sen komma tillbaka igen efter en stund.

Har även känt rörelser i magen, skrämmande likt fosterrörelser. Har gjort flera graviditetstest som alla är negativa. Senast för bara ett par dagar sedan,

Har till och med gjort ultraljud för att kolla om jag är gravid men det syntes ingenting alls.

Har någon fått en förklaring på detta fenomen? Blir lite tokig på hela grejen snart när man inte hittar någon förklaring till varför detta händer :(

Jag har samma sak. Har läst om många som har det problemet. Vill faktiskt gärna också veta
  • Anonym (jagmed)
    Anonym (jag med) skrev 2015-03-24 10:55:42 följande:
    Är din hård när du känner där? När jag trycker på bulan så är det liksom spänt och sen om jag försöker flytta eller trycka in den så försvinner den, men kommer tillbaka. Som en ballong där luften går ur men som blåser upp sig själv igen, typ.

Framförallt så syns det om jag varit uppe en stund, och sen lägger mig raklång på ett hårt underlag. Då kommer den jäkla bulan tillbaka.

Längre upp över buken är det stenhårt precis under huden. Vet inte om det ska kännas så eller vad det kan vara?
    precis så är det för mig också. Det känns som en liten kula/boll runt naveln, men ibland förflyttar den sig till lite bredvid naveln istället. Den är hård, men "flyter" bort om jag trycker på den en stund.

Den är synlig också. Vet inte om det är i samband med detta, men så har jag iaf rörelser i magen också. Som bebis-sparkar. Mest syns det när jag ligger på ryggen
  • Anonym (jagmed)
    Anonym (jag med) skrev 2015-03-24 11:28:32 följande:
    Är du gravid? Eller har du barn sen innan? Jag trodde ju först att jag var gravid men tydligen är jag inte det, om man ska lita på UL och gravtester iallafall.

Det du beskriver är exakt det jag upplever. Är du också smal över magen? Blir liksom extra synligt när man ligger ned som du skriver.

Fattar inte vad det kan vara. Funderar över om det kan vara tarmarna som buktar ut extra mycket efter mina två graviditeter...

Jag har faktiskt ett läkarbesök inbokat senare idag pga detta. Lovar att skriva här när jag varit där!
    Ja, jag fick reda på att jag är gravid i förrigår. Men jag hade det långt innan dess och var galet skengravid.
    Gjorde också vul, och det visade såklart vid den tidpunkten att jag inte var gravid.

Jag har ca 11% i kroppsfett, så jag är ganska smal, och därför märker jag tydligt när det kommer.. Och du?

Ja gör det!! Du får jättegärna berätta om dem kommer fram till varför det är så!!
    Lycka till!! <3
Svar på tråden knöl som rör sig i magen